Promowanie postów z poziomu fanpage – czy korzystać z przycisku „Promuj post”?

W ostatnim czasie bardzo wielu przedsiębiorców rozwija swoje marki w Internecie i wspiera swoją komunikację kampaniami na Facebooku. Jeśli jesteście w tej grupie lub po prostu interesuje Was jak skutecznie wypromować swój pierwszy lub kolejny post na Facebooku, bardzo dobrze trafiliście. W klarowny sposób postaramy się przedstawić Wam plusy i minusy promowania reklam z poziomu fanpage, czyli za pomocą guzika „Promuj post”. Ponadto wskażemy Wam też alternatywne rozwiązanie do skutecznej promocji.

Czy warto korzystać z przycisku promuj post?

Wokół sławnego przycisku „promuj post” zgromadziło się wiele opinii. Na ogół nie są one owiane pozytywami. Osoby, które na co dzień korzystają z narzędzia dedykowanego tworzeniu kampanii na Facebooku, czyli Menedżera reklam, z pewnością odradzą nowicjuszom digital marketingu korzystanie ze wspomnianego guzika. Dlaczego? Ponieważ nie daje on tyle możliwości co menedżer. Musimy przyznać, że możliwości promocji z poziomu fanpage okrojone są do minimum.

Przycisk Promuj post
Czy warto korzystać z przycisku „Promuj post”?

Z pewnością wielokrotnie spotkaliście się również z komunikatem od samego Facebooka, że Wasz post wzbudza większe zainteresowanie niż 90% pozostałych postów na stronie. Jest to bardzo miły komunikat, jednak nie warto sugerować się nim za każdym razem. W zależności od branży w jakiej działamy, np. stylizacja włosów czy paznokci, możemy otrzymywać je bardzo często. W przypadku publikacji ciekawych metamorfoz fryzur możemy spodziewać się wysokich zasięgów organicznych, a każdy lub chociaż co drugi post może cieszyć się dużą liczbą reakcji. Lepiej samemu decydować o tym, na promocji którego wpisu zależy naszej firmie najbardziej.

Jakie cele umożliwia promocja z poziomu fanpage?

Za każdym razem, gdy wybierzemy jakiś post z naszej tablicy i skorzystamy z guzika „promuj post”, do wyboru mamy zaledwie dwa cele.

Jeśli mamy post typu link możemy wybrać:

  • 1. Skierowanie użytkowników do naszej witryny – optymalizacja pod kątem wyświetlenia się reklam osobom, które skłonne są do przejścia na stronę docelową.
  • 2. Zachęcenie większej liczby osób do reagowania, komentowania i udostępniania – optymalizacja pod kątem wyświetlenia się reklam osobom, które skłonne są do interakcji z postem.

Jeśli posiadamy post z filmem możemy wybrać:

  • 1. Zachęcenie większej liczby osób do obejrzenia filmu – optymalizacja pod kątem wyświetlenia się reklam osobom, które skłonne są do obejrzenia wideo.
  • 2. Nawiązanie kontaktu z potencjalnymi klientami – optymalizacja pod kątem wyświetlenia się reklam osobom, które są skłonne wysłać wiadomość do Messengera marki.

Jeśli posiadamy post z grafiką statyczną możemy wybrać:

  • 1. Zachęcenie większej liczby osób do reagowania, komentowania i udostępniania – optymalizacja pod kątem wyświetlenia się reklam osobom, które skłonne są do interakcji z postem.
  • 2. Nawiązanie kontaktu z potencjalnymi klientami – optymalizacja pod kątem wyświetlenia się reklam osobom, które wyślą wiadomość do Messengera marki.
Cel reklamowy na Facebooku
Cele reklamowe dostępne z poziomu fanpage.

Dla porównania w Menedżerze Reklam mamy aż jedenaście ogólnych celów reklamowych, które często rozbite są jeszcze na kolejne bardziej precyzyjne. Reasumując, z poziomu fanpage możemy uzyskać tylko reakcje na reklamę, kliknięcia w link, otrzymanie wiadomości albo wyświetlenie filmu. Czy potrzeba Wam jako przedsiębiorcom czegoś więcej? Jeśli nie zdajecie sobie sprawy z tego, że możliwości są znacznie szersze pewnie zadowolicie się wymienionymi celami. Warto jednak wiedzieć, że możemy skorzystać z wielu innych opcji takich jak np. zachęcenie ludzi do podejmowania działań typu zakup produktów.

Jeśli wybierzecie taki cel na jakim faktycznie Wam zależy, na pewno będziecie bardziej zadowoleni z efektów i lepiej wykorzystacie budżet.

Jakie grupy odbiorców wybrać do promocji posta z poziomu fanpage?

Dawno nie zaglądaliśmy do możliwości targetowania reklam z poziomu fanpage przy pomocy guzika „promuj post”, ale jednogłośnie stwierdzamy, że jest ich zatrważająco mało, żeby nie zażartować tyle co kot napłakał ;) Do wyboru mamy następujące ustawienia:

  • lokalizacja,
  • wiek,
  • fani fanpage,
  • fani fanpage i ich znajomi,
  • osoby w pobliżu firmy,
  • niestandardowe grupy odbiorców.

Tworząc grupę z poziomu fanpage nie mamy tutaj możliwości wykluczania jego fanów. To jeden z większych minusów, ponieważ do pewnej części fanów post prawdopodobnie dotarł już organicznie i powinniśmy móc sami decydować, czy chcemy kierować reklamy na tą grupę.

Przy wyborze lokalizacji nie mamy możliwości dokładnego kierowania reklam na wybrany przez nas adres z zawężeniem promienia aż do jednego kilometra. Możemy wybrać jedynie kierowanie reklam na osoby znajdujące się w pobliżu firmy. Jeśli macie lokalne biznesy i zależy Wam na pozyskaniu klientów stacjonarnie możecie wypróbować promocję reklam właśnie na tej grupie.

Kierowanie reklam możemy urozmaicić o zainteresowania naszych odbiorców. Wystarczy wybrać opcję stworzenia niestandardowych grup odbiorców. Tutaj zdefiniujemy dane demograficzne, zainteresowania i zachowania lub wykluczymy któreś z nich.

Promowanie z poziomu fanpage nie daje nam wielu innych możliwości do wyboru, m.in. skorzystania z harmonogramu wyświetlania reklam, tagowania naszych linków, nie widzimy również wszystkich prognozowanych wyników. Kolejną ogromną wadą jest brak możliwości kierowania treści na wybrane urządzenia lub na poszczególne umiejscowienia.

Grupa odbiorców na fanpage
Budowanie grupy odbiorców do promocji posta z poziom fanpage.
Reasumując, na dłuższą metę nie polecamy korzystania z przycisku „promuj post”, ponieważ:
  • mamy do wyboru mało celów reklamowych,
  • nie możemy tworzyć ciekawych grup odbiorców w oparciu o wszystkie zainteresowania lub różne wydarzenia z życia,
  • nie możemy wykluczać fanów fanpage, do części których post mógł dotrzeć już organicznie,
  • nie możemy stworzyć rozbudowanej struktury kampanii z kilkoma zestawami reklam oraz wieloma postami.

Dowiedz się, jak sprawdzić reklamy konkurencji na Facebooku!

Pozostaje zatem pytanie jak powinniście promować swoje posty? Oczywiście za pomocą Menedżera Reklam, który daje nam ogromne możliwości kreowania grup odbiorców i optymalizowania ustawień.

Jak najlepiej promować fanpage na FB? Za pomocą Menedżera reklam!

Optymalizacja pod kątem konwersji

W Menadżerze reklam mamy przede wszystkim dostęp do optymalizowania reklam pod kątem osiągania zamierzonych konwersji zarówno w witrynie internetowej, aplikacji lub Messengerze. Dzięki Pikselowi Facebooka możemy promować z nastawieniem na dokonanie przez użytkownika konkretnej czynności, np. dodania produktu do koszyka, do listy życzeń czy zakupu. Jeśli nasi odbiorcy wykonają oczekiwane zadania konwersja zapisze się w raporcie. Promując posty z poziomu fanpage nie możemy korzystać ze śledzenia dzięki Pikselowi.

Kampanie na bazie katalogu produktów

Tylko za pośrednictwem Menedżera reklam możemy budować kampanie w oparciu o katalog produktów dostępnych na naszej stronie. Mamy możliwość retargetowania reklam konkretnym grupom odbiorców, np. osobom, które w ostatnich czternastu dniach wyświetliły produkt w naszej witrynie internetowej lub dodały go do koszyka. Zapraszamy do naszego wpisu, jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o remarketingu na Facebooku oraz o tym jak wdrożyć Piksel Facebooka. W oparciu o katalog możemy tworzyć też wiele kombinacji niestandardowych i proponować klientom, którzy kupili coś wcześniej, zakup innego towaru.

Dodatkowo w trakcie tworzenia wspomnianych kampanii mamy opcję wyboru modelu atrybucji, czyli określenia w jakim przedziale czasowym od interakcji z reklamą konwersja jest dla nas wartościowa.

Wartość konwersji z reklam na Facebooku.

Korzystając z zaawansowanych narzędzie od promocji postów na Facebooku możemy wiele zaoszczędzić, a jedna konwersja może być wielokrotnie niższa niż przy promowaniu z poziomu fanpage. W jednym z naszych artykułów na blogu opisaliśmy ile kosztuje reklama na Facebooku. Możecie porównać swoje dotychczasowe wyniki z naszymi wnioskami.


Oceń artykuł
4.5/5
ilość głosów: 58
teamsolution
Marketing | Web Design & Development

Może Cię również zainteresować

Obserwuj nasze profile social media, aby być na bieżąco

Zrób krok naprzód

Zapytaj o współpracę
Zaufali nam i się nie zawiedli
  • Subaru Polska
  • CCC
  • Blachotrapez
  • Dako
  • Bank Spółdzielczy w Limanowej
  • Semilac Ireland
  • Lestello