Jak prowadzić profil na Instagramie i jak pozyskać obserwujących? Korzystanie z Creator Studio Instagram

Instagram to tuż obok Facebooka ulubione miejsce marek do prezentowania swoich produktów. Czy wiecie, że platforma została uruchomiona już ponad 10 lat temu? Przez ponad dekadę zmieniła się diametralnie. Z aplikacji do publikowania ładnych zdjęć z naszego życia, przeistoczyła się w bardzo dobre narzędzie sprzedażowe.

Nic w tym dziwnego, że zaledwie po dwóch latach od powstania, Instagram został kupiony przez Facebooka. Mark Zuckerberg z pewnością dostrzegł ogromny potencjał i niemałą konkurencję, która rośnie niebieskiemu portalowi za plecami. Dziś obie te platformy, choć może to niektórych zaskoczyć, stanowią wspólne miejsce do tworzenia kampanii reklamowych. Łączy je Menedżer reklam, dzięki któremu możemy uruchomić dowolną promocję na oba te kanały równocześnie. Od niedawna również wspólnym mianownikiem jest Creator Studio.

Dynamiczny rozwój Instagrama sprawia, że kręci nam się w oku łezka. To, co dziś jest dla nas naturalne, np. dodawanie Stories na Instagram, kiedyś nie istniało zupełnie. Z wypiekami na twarzy czytaliśmy newsy z USA dotyczące testowania nowych funkcji. Teraz kolejne udogodnienia jak np. nowy live już nas nie dziwią. Relacja na żywo z wieloma użytkownikami na Instagramie równocześnie, nie jest dla nas żadnym zaskoczeniem. Pandemiczny czas mocno zmienił portale społecznościowe. Wiele opcji możemy jeszcze przewidzieć. Zdajemy sobie jednak sprawę, że nie każdy tak głęboko, jak my uczestniczy we wszystkich tych zmianach. Jeśli zastanawiacie się jak prowadzić konto na Instagramie w 2021 roku, zapraszamy do dalszego czytania.

Jak prowadzić profil na Instagramie w 2021 roku?

Prowadzenie profilu na Instagramie dla osób, które dopiero rozpoczynają, może być trudniejsze. Marki zaczynające przygodę w Social Mediach kilka lat temu mają już swoje podstawowe grono obserwujących. Kiedyś konkurencja była mniejsza. Również algorytmy były inne, a nawet przyjaźniejsze dla twórców. Obecnie followersi są znacznie bardziej wybredni. Mają również dużo większy wybór. Trzeba się nieźle napracować, aby pozyskać obserwujących na Instagramie. Zdradzimy Wam kilka rozwiązań, które warto wykorzystać.

Jak prowadzić profil na Instagramie?

Nadszedł najlepszy czas na zastanowienie się nad tym, jaką mamy wizję prowadzenia profilu na Instagramie. Co będzie czynnikiem wyróżniającym nasz profil na tle innych. Czy mamy pomysł na cyklicznie, czy spontaniczne dodawane treści.

Jednolity feed

Jedną z opcji prowadzenia profilu na Instagramie jest jednolity i dopracowany feed. Polega to na tym, że dodajemy spójny ciąg postów, które po połączeniu, jak puzzle, tworzą jedną całość. Umiejętne wyodrębnienie każdego kafelka może pozwolić nam na pojedyncze dodawanie postów, a nie w partiach po 3 grafiki albo więcej. Każdy kafelek może dotyczyć zupełnie czegoś innego. Ten sposób wymaga jednak większych umiejętności graficznych i skorzystania z profesjonalnych programów. Postaw na spójne tło. Sąsiadujące grafiki powinny łączyć głównie małe elementy ozdobne. Oto feed marki, który może stanowić ciekawy przykład.

Przykład jak prowadzić profil na Instagramie
Przykład jak prowadzić profil na Instagramie — jednolity feed.

Wstawki z tekstem

W zależności od branży godnym uwagi pomysłem na prowadzenie profilu na Instagramie są wstawki z tekstem. Przeplatanie zdjęć grafikami z napisem to bardzo dobre wyjście, gdy nie mamy w zapasie dużej ilości grafik albo chcemy zaangażować odbiorców do komentowania. Na poniższym przykładzie marki kosmetycznej beBIO, możemy dostrzec zalety tego rozwiązania. Co pięć wpisów marka dodaje post z pytaniem. Wygląda to estetycznie i nie przytłacza odbiorców.

Przykład jak prowadzić profil na Instagramie
Przykład jak prowadzić profil na Instagramie — wstawki tekstem.

Creator Studio Instagram

Creator Studio dostępny jest już od kilku lat. Początkowo wielu użytkowników bardzo narzekało na nowe funkcje Facebooka. Jednym z często zadawanych pytań było, jak usunąć Creator. Zdążyliśmy się już przyzwyczaić do nowego sposobu dodawania postów. Od pewnego czasu narzędzie połączone jest również z Instagramem. Za to możemy go zdecydowanie polubić. Planowanie postów na Instagramie było wcześniej niemożliwe. Chyba że korzystaliśmy z aplikacji zewnętrznych, które nie do końca były bezpieczne dla naszego konta.

Powiązanie konta na Instagramie z Creatorem Studio

Aby dodawać posty na Instagrama z poziomu komputera, należy powiązać konto na Instagramie z Creatorem Studio. Być może Wasze konto zostanie połączone automatycznie. Powinno znaleźć się na liście. Jeśli go nie ma, klikamy przycisk w prawym górnym rogu: „Dodaj konto na Instagramie” i postępujemy zgodnie z instrukcją.

Dodawanie kont w Creator Studio Instagram
Tutaj dodasz konto w Creator Studio Instagram.
Łączenie kont w Creator Studio Instagram
Tutaj połączysz konta w Creator Studio Instagram.

Planowanie postów na Instagramie przez Creator Studio jest sporym udogodnieniem. Narzędzie umożliwia nam kilka rzeczy:

  • Pokazuje nam limit znaków w poście.
  • Informuje o maksymalnej liczbie hasztagów możliwych do użycia.
  • Umożliwia dodawanie emotikon.
  • Pozwala robić odstępy między liniami tekstu.
  • Daje możliwość oznaczania znajomych oraz lokalizacji.
  • Pozwala udostępnić post od razu na Facebooku.
  • Umożliwia przesłanie filmu do IGTV.
  • W zaawansowanych ustawieniach pozwala na wyłączenie komentarzy do posta.

Aby nasze posty cieszyły się zainteresowaniem, warto zadbać o publiczność, dla której będziemy je tworzyć. Jednym słowem trzeba zacząć zdobywać followersów. Jak to mówią, nie od razu Rzym zbudowano. Tak też będzie w przypadku pozyskiwania followersów. Nigdy nie będzie to szybki proces, jeśli zaczynamy od zera. Opcja zakupu kilku tysięcy obserwujących może być kusząca, aczkolwiek stanowczo to odradzamy. Zależy nam w końcu na zaangażowanych odbiorcach, a nie tylko cyferkach.

Jak pozyskać obserwujących na Instagramie – 10 pomysłów

Jedną z bolączek twórców na Instagramie jest powolny przyrost obserwujących profil. Nawet jeśli treści są wyjątkowe i bardzo merytoryczne, nie możemy dotrzeć do osób, które skłonne byłyby zostać u nas na dłużej. Ponadto mamy ogromną konkurencję, z którą walczymy o atencję widzów. Jak się wyróżnić na tle innych? Skorzystajcie z naszych porad!

Przygotowaliśmy dla Was 10 pomysłów na to, jak pozyskać obserwujących na Instagramie. Let's do this!

1. Dopracuj wygląd profilu

Konto firmowe na Instagramie powinno być dopracowane w każdym aspekcie. Najważniejszy jest estetyczny i czytelny awatar. Musimy również odpowiednio uzupełnić biogram i dodać link do strony WWW. Jeśli chcemy wyróżnić wiele stron, np. sklep, blog i najpopularniejszy wpis można skorzystać z aplikacji UNFOLD. Za jej pomocą utworzymy mini wizytówkę z adresami stron, na których promocji zależy nam najbardziej. Jest to cenne! Zwłaszcza jeśli nie chcemy, aby np. link do regulaminu konkursu uniemożliwiał użytkownikom przejście do sklepu online.

Jeśli posiadamy sklep e-commerce, trzeba koniecznie skonfigurować zakupy na Instagramie. Wszystko musi działać na tip-top! Chcemy w końcu, aby przyciągało uwagę, a nie odstraszało odbiorców.

2. Dodawaj ikony do wyróżnionych relacji

Spójne ikony w wyróżnionych relacjach wypływają na estetykę profilu. Warto dobierać obrazki zgodnie z ustalonym kluczem, np. jednakowa kolorystyka. Takie szczegóły świadczą o tym, że na poważnie podchodzimy do tematu prowadzenia profilu na Instagramie. Możemy skorzystać z darmowych stron do amatorskiej obróbki grafiki typu Canva.

3. Twórz treści, które są potrzebne odbiorcom

Jeśli naszym głównym atutem jest wiedza, warto dzielić się nią na Instagramie. Media społecznościowe nasycone są treściami. Z pewnością nie każdy temat został omówiony na tyle, że nie możemy dodać czegoś od siebie.

Jednym z twórców, który w szybkim tempie pozyskał grono obserwujących na Instagramie, jest Łukasz Bok. Prowadzi on konto @lukaszbok_kiks. Na początku pandemii każdego dnia podawał najnowsze informacje z kraju i ze świata na Instastory. Dotąd zajmuje się przekazywaniem skondensowanej wiedzy na bieżące problemy z Polski i ze świata. Przy opublikowanych na obecną chwilę 263 postach, posiada ponad 660 tys. obserwatorów.

4. Dodawaj wysokiej jakości zdjęcia

Piękne zdjęcia mogą przyciągnąć instagramowe sroczki na nasze konto. Natomiast słabe zdjęcia nie zainteresują nikogo. Wkład włożony w przygotowanie dobrej jakości fotografii może zaowocować napływem followersów. Jeśli zastanawiasz się, kiedy wstawiać posty na Instagramie, odsyłamy Cię do wpisu Jak często publikować w mediach społecznościowych, w którym szerzej opisaliśmy ten temat.

5. Buduj relację z odbiorcami

Aby użytkownicy chcieli zacząć nas obserwować, muszą mieć do tego powód. Muszą mieć również powód do tego, aby wracać na nasz profil. Im bliżej damy się poznać, tym większą więź zbudujemy. Przemycanie elementów z własnego życia w zależności od tematyki naszego profilu może nie być oczywiste. Jest jednak bardzo skuteczne, ponieważ odbiorcy mogą utożsamić się z pewnymi sytuacjami. Ludzie w większości przypadków lubią obserwować życie innych osób i je oceniać. Tylko od nas zależy, jak wiele chcemy im zdradzić. Jak zrobić to umiejętnie, aby angażować odbiorców? Należy zastosować storytelling.

6. Stosuj Storytelling

Jak już wspominaliśmy, odbiorcy uwielbiają słuchać ciekawych historii. Jeśli dobrze czujemy się, mówiąc do kamery, opowiadanie ich nie sprawi nam żadnej trudności. Jeśli chcemy opowiedzieć o kremie, który produkuje nasza marka, warto przytoczyć jakąś historię. Może być np. związana z pomysłem na jego powstanie. Być może mamy do opowiedzenia więcej niż nam się wydaje. Łączenie produktów z jakąś historią wpływa na lepsze zapamiętanie ich przez odbiorców. Znacznie lepiej brzmi: „Opowiem Wam pewną ciekawą historię...", niż zdanie typu „Kupcie mój nowy krem".

Dowiedzmy się czegoś o swoich obserwujących i dostarczmy im treści, których lubią słuchać.

7. Współpracuj z innymi kontami

Warto nawiązać współpracę z osobą, która będzie idealnym nośnikiem informacji o naszych produktach. Jeśli nasza marka zajmuje się produkcją np. akcesoriów dla niemowląt, warto dotrzeć do przyszłych mam. Gdzie je znajdziemy? Prawdopodobnie u wpływowych kobiet, które aktualnie są w ciąży. Opłaca się podejmować dobre współprace do pozyskania obserwujących na Instagramie. Dzięki temu przybywa nam followersów i wzrasta świadomość o asortymencie.

Jeśli sami lubimy obserwować inne konta na Instagramie, chwalmy się tym w naszych relacjach. Oznaczajmy profile innych wartościowych osób albo marek. Być może wpis zostanie udostępniony, a sami pozyskamy darmową reklamę.

8. Używaj odpowiednich hasztagów

Strategia prowadzenia konta na Instagramie powinna zawierać dobór odpowiednich hasztagów. Pod postem możemy użyć do 30 hasztagów. Za każdym razem powinniśmy dodawać ich maksymalną ilość, skoro mamy taką możliwość. Hasztagi możemy przemycać w treści posta albo całkowicie na dole. Możemy wykreować też swój własny unikatowy tag, który z czasem zaczną wykorzystywać nasi odbiorcy. Dodatkowo powinny być one dopasowane do naszego posta i marki. Wracając do przykładu akcesoriów dla niemowląt, popularny będzie #rodzew2022.

Jeśli nasza marka posiada unikalny # warto dodać go w naszym biogramie. Dzięki temu użytkownicy dowiedzą się jak oznaczać nasz profil i pod jakim hasłem szukać zdjęć u i innych użytkowników.

9. Obserwuj innych i komentuj posty

Zastanawiasz się jak szybko zdobyć followersów? Najpierw sam systematycznie obserwuj konta innych potencjalnie zainteresowanych odwdzięczeniem się. Po konkretnych tagach możemy dotrzeć do idealnej grupy docelowej. Jak myślisz, czego możesz spodziewać się pod zdjęciami z hasztagami: #momtobe, #jemrośliny, #catlovers. Prawdopodobnie do każdego z nich moglibyśmy dopisać, krótką charakterystykę człowieka i jego aktualnych zainteresowań. Obserwuj takie osoby. Zostawiaj serduszka pod postami z dopasowanymi hasztagami. Komentuj wpisy innych. Dzięki temu dasz się zauważyć. W przyszłości Twoje posty będą mogły wyświetlać się osobom, z którymi podjąłeś interakcję. Tak działają właśnie algorytmy na Instagramie, zgodnie z tym, co obserwujemy.

10. Dodawaj lokalizację do postów

Użytkownicy bardzo często wyszukują postów po konkretnej lokalizacji. Warto dodawać ją za każdym razem, gdy mamy taką możliwość. Będąc w popularnym miejscu, nie możemy zapominać o tym wspomnieć. Częstokroć ludzie wyszukują inspiracji na temat danego miejsca. Wówczas nasze zdjęcie może wpaść komuś w oko na tyle, że odwiedzi profil i zostanie z nami na dłużej.

Wszystkie wymienione pomysły mają jeden wspólny mianownik, kreowanie wizerunku w mediach społecznościowych. Temu zagadnieniu poświęciliśmy osobny artykuł: Kreowanie własnego wizerunku w Social Media - marka osobista.

Jak dodać linki do Instastory?

Każda z osób prowadzących konto na Instagramie marzy o osiągnięciu 10 000 followersów. To właśnie wtedy profile będące publicznymi kontami firmowymi mogą dodawać link w swoich relacjach. Możliwość dodawania magicznego swipe up, czyli aktywnego linku bardzo ułatwia działania w mediach społecznościowych. Możemy wtedy przekierować naszych odbiorców pod dowolny adres URL bezpośrednio z relacji. Wcześniej jedyną opcją podlinkowania adresu WWW było zamieszczenie go w BIO naszego profilu. Był to dodatkowy krok do pokonania przez naszych fanów. Mogliśmy przez to tracić wiele cennych konwersji.

Dodawanie linku swipe up do Instagram Stories
Przejdź do swoich relacji i dodaj link swipe up do Instagram Stories.

Aby dodać aktywny link swipe up, należy wejść w nasze relacje i nagrać ją. Można też dodać zdjęcie albo film z rolki aparatu. Na górze pojawi się wówczas ikona przypominająca fragment łańcucha. Tam możemy dodać właściwy link.

Dodawanie swipe up przy mniej niż 10 000 followerów

Jedną z alternatyw do wysłania aktywnego linku, gdy nie mamy opcji swipe up, jest utworzenie ankiety. W relacji możemy zapytać odbiorców, czy chcą otrzymać link do polecanego produktu albo nowego filmu na kanale. Każda osoba, która pozytywnie odpowie, może spodziewać się wysłanego przez nas adresu URL. Jedynym minusem tego rozwiązania jest to, że musimy wysyłać link ręcznie. Dla małych kont może nie być to duży kłopot. Problem pojawi się, gdy nasz profil liczy kilka tysięcy followersów. Jeżeli większość osób zechce otrzymać link, czeka nas sporo pracy.

Plusem tego rozwiązania jest fakt, że nawiązujemy konwersację z odbiorcami. Dzięki temu tworzymy bardzo ciekawą grupę odbiorców np. do płatnych kampanii. Jeśli jeszcze tego nie wiecie, w Menedżerze reklam można utworzyć płatną kampanię i skierować dowolną promocję do każdego, kto podjął konwersację. Nasz dzisiejszy wpis dotyczył jednak darmowego sposobu na to, jak prowadzić profil i jak pozyskać obserwujących na Instagramie. Jeśli ciekawi Was tematyka płatnych reklam, zapraszamy na blog marketingowy! Tam regularnie dodajemy nowe wpisy dotyczące digital marketingu.


Oceń artykuł
5/5
ilość głosów: 2
teamsolution
Marketing | Web Design & Development

Może Cię również zainteresować

Obserwuj nasze profile social media, aby być na bieżąco

Zrób krok naprzód

Zapytaj o współpracę
Zaufali nam i się nie zawiedli
  • Subaru Polska
  • CCC
  • Blachotrapez
  • Dako
  • Bank Spółdzielczy w Limanowej
  • Semilac Ireland
  • Lestello