Rodzaje i przykłady skutecznej reklamy na Facebooku
Kolorowe reklamy
W zależności od tego jakie cele reklamowe na Facebooku wybierzemy, do dyspozycji będziemy mieć też różne rodzaje reklam. Najpopularniejszym i najczęściej spotykanym są oczywiście pojedyncze grafiki. Do najpopularniejszych możemy zaliczyć kwadraty i pionowe obrazy w formacie 4:5.
Pierwszym przykładem ciekawej kreacji reklamowej jest użycie kontrastującego koloru. Jeśli chcecie, aby kampanie reklamowe wyróżniały się podczas przewijania news feed’u, możecie postawić na neony i mocne barwy. Nawet nieduża wstawka w jaskrawych tonach może mieć wpływ na zainteresowanie ze strony odbiorców. Reklamując produkt o wyróżniającym się odcieniu postawmy na jego wyeksponowanie, tak jak zrobiła to np. marka DAKO, przedstawiając kobaltowe drzwi.
Co pewien czas w swoich kreacjach reklamowych możecie zastosować trik i zmienić np. ramkę z niebieskiej na czerwoną. Dzięki temu sprawdzicie, na co lepiej zareagowali Wasi odbiorcy.
Sportowe marki takie jak Reebok bardzo często stawiają na neony. Nie ma w tym nic dziwnego ponieważ takie kolory niejednokrotnie przewijają się w ich kolekcjach sportowych ubrań i butów. Te barwy chętnie wykorzystywane są też przez marki, które na ogół kojarzą nam się ze spokojną tonacją, jak np. Calzedonia. To doskonały dowód na to, że warto próbować różnych sposobów na zwrócenie uwagi klientów.
Karuzela na Facebooku
Marzy Wam się ruchoma reklama na Facebooku? Karuzela spełni się w tej roli doskonale. Możecie wykorzystać potencjał tego formatu reklamowego i stworzyć dzięki kafelkom pewnego rodzaju historię. Niech ich tło tworzy spójną całość. Użytkownik klikając krok po kroku może dowiedzieć się znacznie więcej niż z pojedynczej grafiki. W karuzelach można wykorzystać również krótkie wideo.
Kolekcja na Facebooku
Pozostając w konwencji ruchomych reklam na Facebooku nie możemy pominąć kolekcji! Ten format co prawda dostępny jest tylko na mobile, ale sprawdza się świetnie, gdy chcemy kierować odbiorców bezpośrednio do wybranych produktów. Kolekcję możemy zbudować także na bazie katalogu i pokazywać cztery konkretne rzeczy lub losowo wybrane z naszych zasobów. Dzięki tej drugiej opcji kreacja może być reklamą dynamiczną, wartą zastosowania np. w remarketingu.
Mniej lub bardziej znani influencerzy w reklamach na Facebooku
Skuteczna reklama na Facebooku to taka, która doprowadzi naszych klientów do zakupu lub innych konwersji, np. polubienia strony. Warto wykorzystać wizerunek znanych osób, zwłaszcza tych którzy rozpoznawani są tylko w kręgach powiązanych z branżą naszej marki. Nawet wschodząca kulinarna gwiazda YouTube, mająca rzeszę odbiorców swoich filmów, może być świetną reklamą produktów spożywczych, a wykorzystanie jej postaci w reklamie nie będzie tak drogie jak światowej klasy kucharzy. Oczywiście im większa rozpoznawalność influencera tym lepiej!
Reklama poparta badaniami
Nic tak nie działa na konsumentów jak twarde dowody na skuteczne działanie produktów. Wykorzystujcie opinie, ankiety, wyniki badań i przedstawiajcie je w swoich reklamach, np. jako infografiki.
Porady dla osób przygotowujących reklamy na FB
Reklamy z wykorzystaniem zdjęć klientów
Czasami obiektyw naszych klientów może wyłapać niezłe ujęcia, które oczywiście za ich zgodą możemy wykorzystać w reklamach. Nasi odbiorcy z pewnością docenią inną aranżację i styl. Warto wybierać zdjęcia tylko najlepszej jakości.
Duże napisy na reklamach
Dużo tekstu na grafikach nie jest mile widziane przez system reklamowy Facebooka, a sponsorowane treści mogą zostać ograniczane za nadmiar napisów, jednak czasami można sprytnie oszukać to obostrzenie. Napisy, które są sporych rozmiarów i zajmują większą część powierzchni bywają zupełnie niedostrzeżone przez algorytmy niebieskiego portalu. Można wykorzystać również duży kontrast tła i napisów, zastosowanie kursywy lub wielu innych trików, aby zmylić algorytm.
Grafika z wykorzystaniem ramki
Wszystkie manewry dozwolone! Zwłaszcza, te dzięki którym będziemy mogli przyciągnąć uwagę kupujących. Warto wypróbować wariant reklamy z ramką, pamiętając by produkt nadal był głównym bohaterem. Najciekawiej ramka będzie wyglądała w karuzeli zdjęć.
Jeśli posiadacie kampanie remarketingowe na bazie katalogu produktów na Facebooku, możecie przygotować samą ramkę z przeźroczystym tłem i dodać ją jako nakładkę na ostatnim etapie tworzenia reklamy. Dzięki temu nie musicie przygotowywać wielu obrazków. Niestety taka technika nie zadziała w innych rodzajach reklam niż tych bazujących na katalogu produktowym.
Inspiracje z życia w kampaniach
Bardzo lubimy podglądać jak żyją inni ludzie i często czerpiemy od nich inspiracje. Obserwując sceny z życia osób podobnych do nas czasami mamy ochotę powielić ich wybory. Klienci też kierują się tym schematem i podświadomie chcą tego co widzą na obrazie. Czasami przekaz podprogowy może dać nam więcej niż bezpośrednia sprzedaż.
Kierowanie reklamy w oparciu o wiek, płeć i wydarzenia z życia
Im bardziej dopasujemy naszą kreację do grupy odbiorców, tym lepszy efekt możemy osiągnąć. System reklamowy Facebooka daje nam możliwość precyzyjnego zawężania targetu np. w oparciu o wiek, płeć, wydarzenia z życia itp. W reklamach produktów kierowanych dla młodych kobiet, nie pokazujmy np. seniorek.
Reklama wideo na Facebooku
Nic tak nie przykuwa uwagi na Facebooku i w innych miejscach jak dynamiczne wideo! A do tego bywa znacznie tańsze w promocji. Jeśli macie możliwość przygotowania krótkiego filmu lub animacji (koniecznie z napisami) zróbcie to. Przy okazji warto kierować się również wymienionymi wcześniej, w poszczególnych przykładach reklam na Facebooku, wskazówkami.
Mierz konwersję z kampanii na Facebooku
Koniec końców, najlepszym wyznacznikiem na skuteczność Twojej reklamy będzie finalna konwersja, czyli zrealizowanie przez użytkownika celu, na którym Ci zależy. Konwersją może być polubienie profilu, przejście do strony WWW lub też zakup produktu z Twojego sklepu online. Na bieżąco monitoruj efekty Twoich reklam i baw się różnymi formami kreacji w Social Media. Możesz również zainspirować się pomysłami innych reklamodawców i to z całego świata! Gdzie? Przeczytaj nasz wpis i dowiedz się jak podejrzeć reklamy konkurencji?