Remarketing na Facebooku – co to jest i jak wdrożyć Piksel Facebooka

Aktualizacja:
Niezależnie od tego czy prowadzeniem Facebooka dla Twojej firmy zajmujesz się sam czy zlecasz to firmie zewnętrznej, o pewnych podstawach powinno się mieć pojęcie. Jako agencja interaktywna z wieloletnim doświadczeniem wiemy, że najbardziej zadowolony klient to ten, który doskonale wie na co pożytkowane są jego pieniądze i dobrze rozumie jakie działania podejmujemy dla dobra jego marki w Internecie.

Remarketing najlepszą formą reklamy na Facebooku!

Uważamy, że remarketing to jedna z najpopularniejszych i najskuteczniejszych form reklamy jaką opracowujemy dla klientów, dlatego nie może zabraknąć szerszego rozwinięcia tego tematu na naszym blogu. Dzięki remarketingowi docieramy w końcu do użytkowników najbardziej skłonnych do dokonania konwersji na stronie, możemy dopasowywać treści reklam do wąskich grup osób które przeglądały produkty w sklepie online, a także możemy analizować i monitorować wyniki przeprowadzanych kampanii.

Niezależnie czy planujesz sprzedawać swoje produkty lub usługi w sieci czy jesteś zwykłym użytkownikiem Internetu. Poświęć kilka minut na przeczytanie tego artykułu, a dowiesz się m.in.:

Czym jest remarketing na Facebooku?

Najprościej ujmując remarketing to reklamy „chodzące za użytkownikami”, w tym przypadku podczas spędzania czasu na Facebooku lub konwersowaniu z innymi w Messengerze. Dzięki kampanii możemy docierać do osób, które w niedalekiej przeszłości odwiedziły naszą stronę WWW, ale np. nie dokonały żadnej cennej konwersji.

Remarketing na Facebooku. Źródło: giphy.com

Zanim zechcesz stworzyć pierwszą kampanię remarketingową przypomnij sobie czy jako konsument sam, w pozytywnym tego słowa znaczeniu, nie stałeś się ofiarą remarketingu? To zawsze najlepszy argument ku temu, aby zgłębić wiedzę na jego temat. Być może reklama skusiła Ciebie i każdego dnia doprowadza tysiące innych użytkowników Facebooka do finalizacji transakcji. Nie sposób przejść obok tego typu promocji obojętnie. Możemy jednogłośnie stwierdzić, że dla wielu biznesów na remarketingu może opierać się cała sprzedaż, a inne kampanie będą tylko uzupełnieniem całej promocji.

Personalizowane grafiki i treści reklam

Największą zaletą kampanii remarketingowych na Facebooku jest możliwość dopasowania treści reklam do użytkowników, w oparciu o to jaką usługą bądź produktem w Twojej witrynie byli zainteresowani. To niezwykle skuteczna forma przyciągania uwagi. Przygotowując reklamy skierowane na Facebooka musimy zdawać sobie sprawę, że natłok innych informacji jest wysoki, więc zdobycie uwagi klienta nie należy do najłatwiejszych. Przewagą remarketingu jest fakt, że odbiorca kojarzy już produkt bądź markę, więc chętniej skupia się na przekazie i nie pomija reklam tak często.

Jak wdrożyć kampanie remarketingowe?

Już wiesz czym jest remarketing. Teraz nadszedł czas, by przeanalizować co potrzebne jest do wdrożenia kampanii remarketingowych. Oczywiście jeśli zdecydujecie się na współpracę np. z agencją interaktywną nie musicie znać wszystkich etapów potrzebnych do wdrożenia kampanii śledzących użytkowników. Jednak zdecydowanie łatwiej będzie Wam zrozumieć całą procedurę czy słowa takie jak Piksel Facebooka, Standardowe Zdarzenia itp.

Instalacja Piksela Facebooka

Od tego powinno zacząć się każdą optymalizację działań na Facebooku. Piksel Facebooka to kilkulinijkowy fragment kodu JavaScript, który można wygenerować wchodząc do rozwijanego z lewej strony menu w Menedżerze Reklam, klikając w zakładkę „Piksele”.

Instalacja piksela Facebooka
Instalacja piksela Facebooka.

W tym miejscu należy kliknąć „Utwórz piksel”, a w kolejnym kroku zadecydować jaką nazwę nadamy Pikselowi. Facebook sugeruje nam zawsze domyślną frazę w oparciu o nazwę strony. W tym kroku można pominąć wpisywanie adresu URL, nie ma to wpływu na dalsze działania.

Instalacja piksela Facebooka c.d.
Instalacja piksela Facebooka c.d.

Po kontynuowaniu pracy mamy już nasz indywidualny kod. Brawo! Aby Piksel zaczął gromadzić dane o zachowaniu użytkowników w witrynie należy wgrać go na stronę WWW. Platforma daje nam kilka możliwości, które bardzo dobrze opisane są w ich instrukcji.

Możemy dodać kod piksela:

  • ręcznie do witryny,
  • korzystając z pomocy osoby technicznej,
  • przy użyciu integracji partnerskiej.

Ręczne dodanie Piksela Facebooka do strony WWW

Już tylko jeden krok dzieli nas od wejścia na wyższy poziom digital marketingu. Warto spróbować dodać kod samodzielnie. Potrzebna jest do tego jednak odrobina podstawowej wiedzy programistycznej. W kodzie witryny odszukujemy jej nagłówek i wklejamy podstawowy kod piksela między znaczniki <head></head> zawsze jak najbliżej znacznika zamykającego </head>.

Aby w pełni wykorzystać potencjał jaki daje Piksel Facebooka czyli:

  • emitować reklamy wśród właściwej grupy odbiorców np. osób, które podjęły określone działanie na stronie,
  • zwiększyć sprzedaż wśród osób skłonnych do zakupu,
  • mierzyć wyniki reklam,

należy wdrożyć standardowe i niestandardowe zdarzenia. Kiedy użytkownik strony podejmie jakąś interakcję, np. doda rzecz do koszyka, piksel zostaje uruchomiony i rejestruje działanie jako zdarzenie. Należy wybrać te zdarzenia, które są dla nas najcenniejsze i odpowiednio zmodyfikować podstawowy kod piksela. Chodzi o to, aby fragmenty kodu ze zdarzeniami wywołane zostały w odpowiednim momencie. Wszystkie standardowe zdarzenia są śledzone przez wywołanie funkcji piksela fbq(‘tack’). Odpowiednie zdarzenie zostanie zarejestrowane za każdym razem gdy funkcja zostanie wywołana.

Jeśli żadna z konwersji, którą chcemy rejestrować, nie została ujęta w standardowych zdarzeniach, możemy wdrożyć dowolnie wymyślone przez nas działania w postaci Niestandardowych Zdarzeń. Osoba z zaplecza technicznego Twojej witryny nie będzie miała z tym najmniejszego problemu. Jest to kolejna możliwa opcja do wdrożenia piksela.

Dodanie Piksela Facebooka do strony przy pomocy specjalisty

Jeśli nie zdecydujemy się na ręczne dodanie Piksela do strony WWW, a chcemy aby mógł zrobić to za nas ktoś inny, decydujemy się na to, by wysłano pełną instrukcję wdrożenia kodu komuś innemu. Wystarczy wpisać adres e-mail osoby, która zainstaluje poprawnie kod na stronie.

Dodanie partnera przy użyciu integracji partnerskiej

Jeśli posiadasz witrynę, która działa na obsługiwanej platformie np. Magento, konfiguracja piksela może odbyć się bez ręcznego edytowania kodu strony. Wystarczy wybrać podczas tworzenia Piksela właśnie ten krok, a kolejno wskazać na liście partnera, na którym oparte jest działanie witryny. Nie mamy tu jednak tak dużej swobody jak podczas własnoręcznego wdrożenia kodu i odbierania wybranych zdarzeń.

Zainstalowanie Piksela to wstęp do przygotowania pierwszej kampanii remarketingowej. Warto jednak pamiętać, że aby kampania remarketingowa na Facebooku mogła wystartować, musi zebrać się minimalna grupa użytkowników strony, których zarejestruje piksel. Czasami należy zaczekać jakiś czas, by móc dostrzec realne korzyści kierowania reklam do osób, które były na naszej stronie.

Jakie są realne korzyści dla firm z prowadzenia kampanii remarketingowych

Dzięki zbieraniu informacji na temat działań jakie podejmują użytkownicy z kampanii na Facebooku i z ruchu organicznego z Facebooka, mamy ogromne pole do działania. Jesteśmy w stanie precyzyjnie trafić do konkretnych osób, które są w dużym stopniu skłonne do dokonania zakupu, a kolejno zmierzyć efekty naszych działań.

Emitowanie reklam wśród właściwej grupy odbiorców

Wszyscy użytkownicy

Dzięki temu, że w witrynie zainstalowany został Piksel Facebooka możemy teraz tworzyć konkretne grupy odbiorców. Aby to zrobić należy wejść do Menedżera reklam i kliknąć w zakładkę „Grupy odbiorców”, a kolejno utworzyć grupę niestandardowych odbiorców.

Grupa odbiorców na FB
Grupa odbiorców na Facebooku.

Absolutną podstawą jeśli chodzi o grupy są użytkownicy, którzy w ostatnim czasie odwiedzili naszą stronę. Możemy zawężać ich członkostwo do określonej liczby dni, jednak nie większej niż 180.

Użytkownicy którzy w ostatnim czasie odwiedzili naszą stronę
Użytkownicy którzy w ostatnim czasie odwiedzili naszą stronę.

Użytkownicy w oparciu o adres URL i częstotliwość wizyt

Grupa z wszystkimi użytkownikami strony czasami może okazać się zbyt ogólna. Przyjmijmy, że zajmujemy się promocją firmy, która sprzedaje galanterię skórzaną. W ofercie zapewne znajdą się np. torebki i portfele. Możemy utworzyć grupy odbiorców w oparciu o konkretne fragmenty adresu URL jaki odwiedzili. Pozwala nam to docierać do dowolnych z tych grup osób, niosąc dopasowany przekaz.

Tylko w tym momencie mamy możliwość zawężenia takiej grupy o kryterium częstotliwości odwiedzin strony albo urządzenia bądź systemu operacyjnego z jakiego korzystają użytkownicy. Pozwala nam to wykluczyć np. ruch z przypadkowych kliknięć w inne reklamy z Facebooka.

Grupa odbiorców - zawężenie
Grupa odbiorców na Facebooku - zawężenie.

Remarketing w oparciu o czas spędzony na stronie

Wszyscy wiemy, że czas to pieniądz! Jeśli ktoś poświęcił swój np. na zapoznanie się z ofertą na Twojej stronie warto wrócić do niego i zachęcić do konkretnej aktywności. Warto takiej osobie zaproponować np. kod rabatowy.

Aby wygenerować grupę osób, która spędziła na stronie najdłuższy czas należy wybrać jeden z dostępnych percentyli 5%, 10%, 25%. Pięć procent to ścisła czołówka i tym samym najmniejsza grupa osób.

Osoby odwiedzające wg czasu odwiedzin
Osoby odwiedzające wg czasu odwiedzin.

Każda z grup powinna zostać zapisana, a jeśli wypełni się odpowiednią liczbą osób przejdzie w stan gotowości do użycia w kampaniach. Grup jakie możemy utworzyć jest oczywiście zdecydowanie więcej, a na ich bazie możemy budować również inne grupy, np. grono osób podobnych do obecnych użytkowników strony. Nie jest to już jednak remarketing ponieważ docieramy do nowych osób w mediach społecznościowych.

Jeśli chodzi o branżę e-commerce mamy wyjątkowo skuteczne możliwości tworzenia kampanii sprzedażowych. Piksel Facebooka pozwala na dotarcie do osób, które w największym stopniu są gotowe do dokonania zakupu!

Zwiększenie sprzedaży wśród osób skłonnych do zakupu

Jeśli posiadasz sklep internetowy z pewnością chcesz skupić się na maksymalizacji liczby zakupów. Kampanie remarketingowe na Facebooku są jednymi z najskuteczniejszych form reklam, by osiągnąć ten cel!

Kampanie dynamiczne w oparciu o katalog produktów

Zdecydowanym klasykiem jeśli chodzi o promocję jest oczywiście remarketing z dynamicznie generowanymi produktami. Na bazie Piksela Facebooka wiemy jakie produkty były przeglądane bądź które z nich trafiły do koszyka, lecz nie zostały zakupione.

W zależności od branży możemy kierować reklamy do osoby, która była o krok od finalizacji transakcji do nawet 180 dni wstecz. Według naszych praktyk dobrze sprawdzają się krótsze okresy od 3 do 20 dni, ponieważ w tym czasie klienci mogą być nadal zainteresowani zakupem. W każdej chwili liczbę dni można zmniejszyć lub zwiększyć. Istotne jest aby obserwować jakie ustawienia są najbardziej korzystne, biorąc również pod uwagę to jakie produkty sprzedajemy. Reklamując samochody lub domy musimy pozwolić klientom dojrzeć do zakupu. Część z nich z długim wyprzedzeniem robi rozeznanie w ofercie, wtedy warto maksymalnie wydłużyć okres członkostwa w grupie.

Dzielenie dynamicznych kampanii remarketingowych na kategorie produktów

Pewnie na ogół obserwowałeś kampanie reklamowe na Facebooku, które traktowały o asortymencie bardzo ogólnie lub po prostu zachęcały do powrotu na stronę. To i tak świetna reklama! Warto jednak pójść o krok dalej i podzielić produkty w katalogu na konkretne kategorie, promować je w osobnych kampaniach i dopasować do nich odpowiednie treści. Skoro klienci przeglądali na stronie małe torebki warto, aby zobaczyli oni np. zachęcenie do zakupu "ślicznych małych torebek na każdą okazję", aniżeli ogólnie "produktów idealnych dla każdej kobiety".

Reasumując, w zależności od tego co chcesz promować możesz korzystać z wielu form reklam, a także trafiać do osób, które są skłonne do zakupu lub skorzystania z Twoich usług tu i teraz. Najważniejsze jednak, by na bieżąco mierzyć wyniki ze wszystkich kampanii!

Mierzenie wyników reklam

Poza generowaną przez kampanie remarketingowe sprzedażą, warto analizować wszystkie wyniki kampanii i dokonywać stałych pomiarów skuteczności reklam. Dzięki Pikselowi Facebooka, poza tworzeniem dopasowanych grup odbiorców, możemy na bieżąco monitorować zachowanie użytkowników korzystając z Menedżera zdarzeń na stronie Piksela.

Mierzenie wyników reklam
Mierzenie wyników reklam w Menedżerze zdarzeń.

Kiedy uruchomić remarketing na Facebooku?

Jeśli Twoja strona działa już od dłuższego czasu, a ruch jest wysoki, nie ma na co czekać! Jednak jeśli dopiero uruchomiłeś swoją witrynę najpierw warto zacząć od reklam budujących rozpoznawalność marki z przekierowaniem ruchu na stronę WWW. Dzięki takiej kampanii grupa odbiorców w witrynie dość szybko wzrośnie i dopiero wtedy możliwe będzie utworzenie remarketingu.

Możesz skorzystać z usług naszego doświadczonego zespołu! Skontaktuj się z nami, aby poznać szczegóły.


Oceń artykuł
4.6/5
ilość głosów: 9
teamsolution
Marketing | Web Design & Development

Może Cię również zainteresować

Obserwuj nasze profile social media, aby być na bieżąco

Zrób krok naprzód

Zapytaj o współpracę
Zaufali nam i się nie zawiedli
  • Subaru Polska
  • CCC
  • Blachotrapez
  • Bank Spółdzielczy w Limanowej
  • Dako
  • Lestello
  • Semilac Ireland