Kampanie reklamowe na LinkedInie

LinkedIn (LI) posiada bardzo rozbudowany system reklamowy, jednak nadal wiele firm nie zdaje sobie sprawy z potencjału jaki w nim tkwi. Ba! Jesteśmy przekonani, że są marki które posiadają konta na LinkedInie, ale nie wiedzą o tym, że mogą tam również reklamować swoje usługi i produkty. Być może dlatego, że platforma nie nakłania użytkowników do sponsorowania treści tak intensywnie jak dzieje się to np. na Facebooku. Oznaczenia reklam również są minimalistyczne i można je łatwo przeoczyć pomiędzy innymi wpisami.

Aby tworzyć kampanie reklamowe na LinkedInie niezbędny jest profil firmowy. Jeśli jeszcze go nie posiadacie odsyłamy Was do jednego z naszych poprzednich artykułów, w którym dowiecie się czy warto założyć profil firmowy na LinkedIn?

Jeśli macie już profil firmowy na LinkedIn zostańcie z nami do końca, a dowiecie się:

Cele reklamowe na LinkedIn

Aby tworzyć skuteczne reklamy na LinkedIn należy zacząć od wyboru celu, który najlepiej odpowiada naszym potrzebom! Dzięki temu możemy dostosować kampanię do pożądanych przez nas wyników marketingowych. Cele kampanii dzielą się na trzy kategorie:

Cele reklamowe na LinkedIn
Wybierz cel reklamowy na LinkedIn, który odpowiada Twoim potrzebom.

Świadomość marki

Z tego celu warto skorzystać jeśli chcemy dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, zwłaszcza na początku lejka sprzedażowego. Reklamy wyświetlą się większej liczbie osób, dzięki czemu możemy na szerszą skalę promować swoje produkty i usługi. Do dyspozycji będziemy mieli tutaj również wszystkie formaty reklamowe poza wiadomościami sponsorowanymi. Formaty omówimy w drugiej części artykułu.

Zainteresowanie

W ramach tej kategorii możemy zwiększyć zainteresowanie promowanymi treściami. Cała kategoria dzieli się dodatkowo na trzy cele: odwiedziny witryny, interakcje, wyświetlenia wideo.

  • Odwiedziny witryny - Jeśli naszą ofertę bądź usługę opisaliśmy we witrynie, powyższy cel będzie najlepszą opcją. Reklama wyświetli się osobom, które najprawdopodobniej w nią klikną i przejdą do naszego profilu na LI albo do strony www.
  • Interakcje - Jeśli zależy nam na zdobyciu jak największej liczby reakcji, udostępnień bądź komentarzy to warto rozważyć ten wybór. Ponadto dzięki niemu mamy szansę na wzrost liczby obserwujących naszą stronę firmową. Ten cel będzie najtrafniejszy wówczas, gdy kierujemy do użytkowników np. pytanie otwarte lub prosimy o podzielenie się z nami ich opinią na jakiś temat. Nie warto korzystać z niego kiedy, aby zapoznać się z główną treścią, osoby muszą przejść do innej strony. Istnieje ryzyko, że użytkownicy nie wrócą już, by polubić post albo go skomentować.
  • Wyświetlenia wideo - Najlepsza opcja, gdy chcemy wypromować spot reklamowy bądź inny dowolny film dotyczący marki. Wideo wyświetli się użytkownikom, którzy z większym prawdopodobieństwem zechcą je obejrzeć.
Osiągaj zamierzony cel dzięki kampaniom na linkedInie. Źródło: giphy.com

Konwersje

Z konwersji warto skorzystać na ostatnim etapie ścieżki marketingowej, gdy oczekujemy od użytkowników podejmowania konkretnych działań. Cała kategoria dzieli się na trzy cele: generowanie potencjalnych klientów, konwersje witryny, kandydaci na ofertę pracy.

  • Generowanie potencjalnych klientów - Jeśli zależy nam na zdobyciu, jak to nazywa LinkedIn „wysokiej jakości potencjalnych klientów” nasz wybór powinien paść na ten cel. Po kliknięciu w taką reklamę użytkownicy przekierowani będą, do częściowo wypełnionego na bazie ich profilu, formularza potencjalnych klientów.
  • Konwersje witryny - Ten cel skusi zapewne wiele osób, którym zależy na zwiększeniu liczby zakupów, rejestracji lub pobrań na stronie. Wystarczy, że wskażemy konwersje, które uznajemy za wartościowe, a system wyświetli reklamę osobom, które będą skłonne ich dokonać.
  • Kandydaci na ofertę pracy - Jeśli poszukujemy nowych pracowników do naszej firmy ta forma kierowania reklam powinna spisać się bardzo dobrze, zwłaszcza że kryteria doboru grupy docelowej mogą być bardzo precyzyjne i niezwykle trafne, dużo bardziej niż na Facebooku.

Formaty reklam na LinkedIn

Tak jak na każdej platformie społecznościowej warto postarać się o ciekawą kreację reklamową, która przyciągnie uwagę podczas przeglądania profilu. Przede wszystkim powinniśmy zastanowić się nad wyborem odpowiedniego formatu reklamowego. W zależności od celu reklamowego do dyspozycji są:
  • reklama z pojedynczym zdjęciem,
  • karuzela reklam graficznych,
  • reklama wideo,
  • tekstowa,
  • spotlight,
  • reklama dla pozyskania obserwujących,
  • reklama w wiadomości,
  • reklama konwersacyjna (obecnie w fazie BETA).
Formaty reklam na LinkedIn
Wybierz format reklamowy na LinkedIn i stwórz kampanię.

Standardowa reklama na LinkedIn zazwyczaj składa się z głównego tekstu, nagłówka, opisu oraz zdjęcia lub kilku zdjęć bądź też filmu. Jedną z wyróżniających rzeczy są wezwania do działania. Są zdecydowanie ciekawsze niż na przywoływanym już wcześniej Facebooku. W reklamach na LinkedInie możemy korzystać z następujących CTA:

  • aplikuj,
  • pobierz,
  • wyświetl wycenę,
  • dowiedz się więcej,
  • zarejestruj się,
  • subskrybuj,
  • rejestruj się,
  • dołącz,
  • uczestnicz,
  • poproś o wersję demo.

Są to idealne zwroty do wykorzystania w celach biznesowych. Poza trafnym celem i formatem reklamowym należy również stworzyć odpowiednią grupę docelową na LinkedIn. Trzeba przyznać, że platforma oferuje nam precyzyjną możliwość targetowania.

Grupy odbiorców na LinkedIn

Platforma w swoich zasobach posiada kilka gotowych grup odbiorców, które mogą nam znaczącą ułatwić pracę. Wystarczy, że przejrzymy gotowe szablony i jeśli któryś z nich odpowiada naszym oczekiwaniom możemy z niego skorzystać. Do wyboru mamy np. grupę „właściciele małych firm”, którzy są wytypowani na podstawie ich stanowiska i wielkości firmy, z którą są obecnie powiązani. Oczywiście grupę możemy przygotować również sami.

Lokalizacja i język na LinkedIn

Pierwszą rzeczą podczas budowania grupy docelowej na LinkedIn jaką musimy wskazać jest lokalizacja. Co ciekawe, reklamy kierowane będą do osób, które mieszkają bądź TYLKO pracują w danym obszarze. Musimy na początku wskazać także język profilu, często pomimo że wybierzemy np. j. polski to LinkedIn może domyślnie kierować treści na anglojęzyczne profile, aby dotrzeć do wszystkich użytkowników.

Kryteria ukierunkowania

Kierowanie na podstawie firm podanych w profilu LinkedIn

System reklamowy LinkedIn daje nam bardzo precyzyjne możliwości targetowania. Jedną z ciekawszych opcji jest kierowanie reklam do osób zajmujących konkretne stanowisko albo reprezentujących daną firmę. Możemy docierać do członków w oparciu o konkretną branżę, do kontaktów 1. stopnia w przedsiębiorstwach, ale tylko tych liczących minimum 500 pracowników bądź też do osób obserwujących nasz profil firmowy. Platforma daje również możliwość promocji w oparciu o wielkość zakładu pracy.

  • Dane demograficzne - Na LinkedInie możemy kierować reklamy w oparciu o wiek i płeć. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, musimy jednak poświadczyć, że: „nie wykorzystujemy LinkedIn w reklamach związanych z zatrudnieniem, mieszkalnictwem, edukacją lub kredytami, aby dyskryminować w oparciu o płeć, ani inne cechy prawnie chronione.”
  • Wykształcenie - Dzięki temu kryterium możemy docierać do osób, które posiadają konkretny stopień lub tytuł naukowy albo w swoim profilu oznaczyły interesujący nas kierunek studiów bądź uczelnię.
  • Doświadczenie zawodowe - Dodatkowo możemy zawężać kierowanie o lata doświadczenia, poziomy w hierarchii bądź umiejętności czy pełnione funkcje. Żadna inna platforma nie daje nam takiego pola manewru. Warto wspomnieć o tym, że na LinkedInie użytkownicy podają zwykle bardzo rzetelne i prawdziwe dane. Nie ma tu miejsca na stanowiska pracy typu: Szlachta nie pracuje.
  • Zainteresowania i cechy - Można stwierdzić, że te kryteria są jednymi z najbardziej zbliżonych do tych w Menedżerze reklam Marka Zuckerberga, choć na LI stanowią zaledwie część wszystkich możliwości to w przypadku Facebooka są filarem wielu kampanii, mowa o zainteresowaniach i cechach członków. Istnieje możliwość docierania do użytkowników często podróżujących, używających komputera lub tych, którzy chcą się kształcić. Jeśli ktoś interesuje się tematami podobnymi do tych, które reprezentuje nasza marka lub należy do określonych grup na LinkedInie, możemy kierować do nich swoje reklamy.

Co ważne, mamy opcję wykluczania osób, które mają jakiekolwiek atrybut ze wszystkich wyżej wymienionych.

Ile kosztuje reklama na LinkedIn?

Wspomnimy teraz o kwestii, która z pewnością interesuje Was najbardziej! Czy kampania na LinkedIn jest droga? Nie będziemy owijać w bawełnę. W porównaniu z Facebookiem lub nawet reklamami w Google Ads, na LinkedInie niestety jest drożej. Coś za coś, ponieważ na LinkedIn możemy docierać do zdecydowanie precyzyjniej dobranego grona odbiorców niż w innych popularnych mediach społecznościowych.

Podczas tworzenia kampanii reklamowej na LinkedIn możemy na ogół podejrzeć prognozowane wyniki. Oczywiście jak zawsze w takich sytuacjach są to tylko szacunkowe dane, które mogą nie odzwierciedlać rzeczywistej skuteczności.

Koszty reklamy na Linkedin
Ile kosztuje reklama na Linkedin?

Budżet na LinkedIn rozliczany jest w Euro. Warto o tym pamiętać podczas tworzenia swojej pierwszej kampanii na LinkedIn jeśli jesteśmy przyzwyczajeni do wydatków na reklamy np. w złotówkach. Co więcej, trzeba wiedzieć o tym że budżet dzienny zawsze może być wyższy nawet o 25% - takie warunki ustala platforma. Doświadczeni specjaliści wiedzą, że w każdej kampanii na LinkedIn dobrze jest ustawić maksymalny budżet jaki jesteśmy w stanie wydać na daną kampanię oraz w określonym czasie jej trwania. Przedłużając każdą kampanię wystarczy tylko zwiększać budżet. Dzięki temu mamy pewność, że nie wydamy więcej niż mamy w zamiarze.

Kampanie reklamowe na LinkedIn, które prowadzimy dla naszych klientów wskazują, że średni koszt CPC może wynosić od 1 do nawet kilkunastu Euro. Cena wysłania jednej wiadomości InMail może wahać się od kilkunastu do ok. 60 eurocentów. Warto wspomnieć, że musimy zapłacić nawet za wiadomości, które ostatecznie nie zostaną otwarte. Możemy też rozliczać się za 1000 wyświetleń naszej reklamy, za który zapłacimy od 0,5 do ok. 30 euro.

Koszt reklamy zawsze zależy od tego jaki cel reklamowy wybraliśmy i do jak wąskiej grupy osób chcemy dotrzeć. Im kryteria będą bardziej precyzyjne, tym drożej.

Optymalizacja kampanii reklamowej na LinkedIn

Optymalizacja kampanii na LinkedIn jest niezbędna. Warto od razu zainstalować też Insight Tag, czyli krótki kod, który obsługuje śledzenie konwersji, grupy odbiorców witryny i dane demograficzne witryny dla kampanii reklamowych LinkedIn.

Podczas pierwszych dni trwania kampanii lepiej nie dokonywać zmian. Warto dać reklamom czas ok. 2 tygodni na zebranie danych. Po tym okresie można przystąpić do optymalizacji.

LinkedIn nie jest skomplikowaną platformą reklamową, jednak stosunkowo drogą, a przygotowanie reklam, dobór odpowiedniej grupy, a częściej wielu grup docelowych, poprawne targowanie linków do późniejszej weryfikacji efektów, wymaga doświadczenia i czasu. Jeśli chcecie mieć pewność, że Wasze pieniądze będą dobrze wydane, warto skorzystać z pomocy specjalistów, którzy na co dzień zajmują się optymalizacją reklam na LinkedIn.


Oceń artykuł
4.8/5
ilość głosów: 6
teamsolution
Marketing | Web Design & Development

Może Cię również zainteresować

Obserwuj nasze profile social media, aby być na bieżąco

Zrób krok naprzód

Zapytaj o współpracę
Zaufali nam i się nie zawiedli
  • Subaru Polska
  • CCC
  • Blachotrapez
  • Bank Spółdzielczy w Limanowej
  • Dako
  • Lestello
  • Semilac Ireland