Reklama na Facebooku czy Instagramie stała się tak popularna, że już nikogo nie dziwią sponsorowane wpisy, prośby o polubienia czy udostępniania. Większość firm ma swoje fanpage, które często służą jako zamiennik lub urozmaicenie oferty na stronach internetowych. A może by tak wykorzystać również i inne portale społecznościowe? Kampanie reklamowe i marketing na Twitterze mogą być nawet skuteczniejsze!
Twitter, podobnie jak każda inna platforma social media, oferuje różne rodzaje i formaty reklam, które często pozwalają osiągać doskonałe wyniki. Twitter to miejsce, w którym swoimi spostrzeżeniami dzielą się każdego dnia miliony ludzi z całego świata. Dotrzyj do nich ze swoją ofertą! My pomożemy Ci to zrobić.
Reklama na Twitterze. Czy to się opłaca?
Wraz z rosnącą liczbą użytkowników, nowe możliwości zyskali również reklamodawcy. Od niedawna również i polskie firmy mogą korzystać z płatnej promocji na Twitterze. To doskonały sposób na to, aby docierać do najbardziej wartościowej grupy odbiorców – klientów, którzy są naprawdę zainteresowani tym, co masz do zaoferowania.
Twitter dla firm – stworzymy wartościowe treści i dotrzemy do Twoich klientów
Content marketing polega na tworzeniu rozmaitych treści i rozpowszechnianiu ich w sieci. Może być to wpis blogowy, notka na portalach społecznościowych, galeria zdjęć, filmy a nawet memy. Forma nie ma większego znaczenia, liczy się tylko to, aby dzięki skutecznym treściom zyskać nowych klientów i zdobyć ich zaufanie.
Poznaj swoich odbiorców na Twitterze i reklamuj swoją firmę
Warto skupić się na narzędziach, które w rzeczywisty sposób mogą przełożyć się na ułatwienie i zwiększenie kontaktu z klientami. Trzeba dotrzeć do takich odbiorców, którzy naprawdę będą chcieli skorzystać z usług, które oferujesz na swojej stronie internetowej. Bez poznania ich potrzeb, zainteresowań i możliwości finansowych nie będziesz w stanie tego zrobić.Zadbamy o skuteczny marketing na Twitterze, który dotrze do szerszego grona odbiorców. Stale będziemy monitorować nasze działania marketingowe i zwiększać zasięgi. To najpopularniejsza strategia, która pozwoli Ci szybko i tanio zdobyć nowych użytkowników i klientów.
Co można zyskać przez sprawną reklamę na Twitterze?
- zbudujesz solidną i zaangażowaną społeczność wokół Twojej marki,
- więcej odwiedzin na Twojej strony internetowej,
- więcej zapytań ofertowych,
- zwiększysz sprzedaż i zyski,
- zwiększysz widoczność Twojej strony w wyszukiwarkach.
Dostępne formaty i rodzaje reklam na Twitterze
Twitter staje się coraz popularniejszy w świecie marketingu. Dostajemy coraz to nowsze sposoby i narzędzia, które ułatwiają nam promocję firm w sieci. Do dyspozycji mamy wiele formatów reklamy, z czego najpopularniejsze to: promowane tweety, promowane konta i promowane trendy. Najlepsze wyniki przyniesie oczywiście łączenie wszystkich sposobów.
Zobacz dostępne formy reklamy na Twitterze
Promowane tweety
Twitter daje nam możliwość zaplanowania i uruchomienia kampanii reklamowej w dowolnym momencie. Promowane wpisy – tweety, będą wyświetlać się znacznie częściej niż standardowe posty i będą docierać nie tylko do znajomych, ale również do określonego grona Twoich przyszłych klientów. Do wpisów można dołączyć też linki lub zdjęcia.
Promowane konta
Promocja kont doskonale sprawdzi się w przypadku, gdy mamy do czynienia ze specyficznymi, wyróżniającymi się kontami i zależy nam na pozyskaniu obserwujących. Promowane konto będzie pojawiać się jako pierwsza propozycja w kolumnie „Warci obserwowania”.
Promowane trendy
Promocja trendów trwa tylko 24 godziny. To szybka kampania marketingowa, która pomimo ograniczeń czasowych ma jednak wiele zalet. W ten sposób można dotrzeć dziennie nawet do 1,3 miliona użytkowników w kraju. Ta forma promocji świetnie sprawdzi się w przypadku jakichś większych wydarzeń – mecz, koncert czy premiera filmu.
Reklama na Twitterze. Czy warto promować tam Twoją firmę?
Wiemy już, że reklama na portalach społecznościowych jest bardzo skuteczna. Obok Facebooka, Instagrama i LinkedIn mamy również Twittera. Czy Twoja firma powinna mieć tam swój profil?Reklamę na Twitterze można wykorzystać w wielu branżach. Reklama sprawnie dociera do wielu użytkowników z kraju, a jeszcze lepiej sprawdzi się w przypadku promocji w USA, Niemczech czy Anglii, czyli w krajach, w których ta sieć społecznościowa jest popularniejsza nawet od Facebooka.
Czy warto zainwestować w reklamę na Twitterze? Zobacz dane:
- Twitter posiada ponad 320 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie.
- W Polsce jest około 4,6 miliona zarejestrowanych użytkowników Twittera.
- Statystyczny użytkownik Twittera w Polsce ma 34 lata.
- Treści na Twitterze są indeksowana przez Google, a przez to widoczne nawet dla niezarejestrowanych użytkowników.
Jak Twitter pomoże osiągnąć cele biznesowe poprzez dobrą kampanię reklamową?
- Dotrzesz do szerszego grona odbiorców przez promowane tweety.
- Zbudujesz solidną społeczność wokół swojej marki.
- Mierz wyniki swoich działań marketingowych.
- Płać tylko za efekty działań marketingowych.
Ile kosztuje kampania reklamowa i czy warto inwestować w Twittera?
Dziś wystarczy utworzyć reklamę z panelu sieci społecznościowej i wyznaczyć określony budżet. Koszt działań reklamowych jest nieporównywalnie niższy niż w przypadku reklam na Facebooku lub Instagramie. Nawet z budżetem wysokości kilkudziesięciu złotych można dotrzeć do milionów odbiorców na całym świecie. Wybieramy rodzaj kampanii, metodę płatności oraz cel, a płacimy tylko za wyniki.
Jak działa Twitter? Jak zacząć i jak zdobyć obserwujących? Zobacz krótki poradnik
Samo założenie konta jest proste. Tworzenie reklam na Twitterze wymaga jedynie kilku kroków. Pierwszym z nich jest założenie konta reklamowego. Zrobisz to na dedykowanej stronie internetowej: ads.twitter.com. System sprawnie przeprowadzi Cię przez każdy etap tworzenia reklamy.Będziesz musiał uzupełnić dane swojej firm, podać numer karty kredytowej i gotowe! Teraz świat reklamy na Twitterze staje przed Tobą otworem. Następnie będziesz musiał wybrać rodzaj reklamy oraz określić budżet.
Jak wygląda panel reklamowy Twittera?
Panel reklamowy Twittera składa się z kilku elementów:
- Campaigns – kampanie.
- Creatives – Twoje posty wraz z ich statystykami.
- Analytics – panel analityczny.
- Tools – zestaw przydatnych narzędzi, które pomogą w zwiększeniu konwersji.
Dlaczego warto mieć konto firmowe na Twitterze? To sieć, która pomoże w pozycjonowaniu strony internetowej
Google+ i Twitter to jedyne platformy internetowe, których wpisy są indeksowane przez wyszukiwarkę Google, a przez to pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że sama aktywność na Twitterze, pomijając już nawet płatne formy reklamy, może przynieść nam większe korzyści w postaci pozycjonowania określonych fraz kluczowych.