Idealne zdjęcie w tle na Facebooku + aktualne wymiary Cover Photo 2020

Dziś zapraszamy Was do przeczytania artykułu, w którym zmierzymy się z niezwykle ciekawym i inspirującym tematem jakim jest idealne zdjęcie w tle na Facebooku. Wspólnie zastanowimy się czy cover photo na Facebooku jest czymś ważnym dla marki, czy należy go często zmieniać, jakie powinno mieć wymiary i czy czasami aż zanadto nie przejmujemy się jego perfekcyjnym wyglądem? W międzyczasie sprawdzimy jaka moda na covery panowała wiele lat temu.

Zdradzimy Wam również sekret na aktualny wymiar zdjęcia w tle, który będzie poprawnie wyświetlał się na komputerze, a także na smartfonie. Jeśli interesuje Was jakie wymiary zdjęcia w tle są naszym zdaniem najlepsze, przeczytajcie do końca! Warto wiedzieć, że rozmiar, który podawany jest przez samego Facebooka jako rekomendowany, nie wyświetla się w całości na mobile.

Na początek zastanówmy się czy cover photo na fanpage jest czymś ważnym dla marki?

Czy zdjęcie w tle na Facebooku jest ważne dla marki?

Hmm… czy wiecie, że sami mamy w tym momencie mieszane uczucia? Z jednej strony chcielibyśmy napisać, że dobre zdjęcie w tle Facebooka jest niezbędne dla marki. To w końcu jest jej wizytówka. Z kolei biorąc pod uwagę prywatne profile naszych znajomych, których notabene posty na Facebooku widzimy często, i z którymi jesteśmy w stałym kontakcie na Messengerze, to stwierdzamy że nie wiemy nawet w jakim kolorze są ich zdjęcia w tle, nie mówiąc już o szczegółach. 

Czy nasi fani nie doświadczają czegoś podobnego? Kiedy publikujemy posty na profilu firmowym, reakcją jakiej oczekujemy jest przecież polubienie, komentarz, udostępnienie bądź kliknięcie w link. Często zachęcamy również odbiorców do odwiedzin strony WWW. 

W osobnym wpisie zebraliśmy porady dotyczące tego, jak założyć i prowadzić firmowe konto na Facebooku - sprawdź!

Zdjęcie w tle jest dla nas czy dla naszych fanów?

Kontynuując temat, przeszło nam przez myśl stwierdzenie, że prowadząc stronę marki na Facebooku, jesteśmy zamknięci w jej bańce. To my jako administratorzy widzimy cover w tle każdego dnia, a nie nasi fani. To my możemy odnieść wrażenie, że jest na naszej stronie za długo. Publikując nowy post otrzymujemy liczne powiadomienia mówiące o tym, że ktoś np. polubił nasz wpis. Wówczas za każdym razem, aby je odczytać musimy znaleźć się na naszym fanpage, ale czy osoba, która polubiła post też odwiedza nasz profil tak często? Prawdopodobnie nie. Rodzi się teraz pytanie dotyczące częstotliwości zmieniania coveru.

Jak często zmieniać tło profilu FB?

Na to pytanie nie istnieje idealna odpowiedź, ale za to mamy bardzo rzetelne wskazówki, którymi możecie się kierować. Jeśli Wasza oferta zmienia się tylko co jakiś czas, możecie dopasować okładkę do aktualnej oferty, idąc za głosem tych zmian. Taka postawa sprawdzi się doskonale dla marek, które promują nowości, sezonowe kolekcje, rekrutują na semestralne zajęcia albo okresowo współpracują z jakimś influencerem itp.

Zdjęcie w tle na Facebooku
Zdjęcie w tle na Facebooku marki Vercase
Zdjęcie w tle na Facebooku
Zdjęcie w tle na Facebooku marki Blachotrapez

Z kolei, jeśli Wasz asortyment czy zakres usług zwiększają się i zmniejszają bardzo dynamicznie, zdecydowanie lepiej stworzyć uniwersalne zdjęcie w tle na Facebooku. Możecie nie zmieniać go nawet przez cały rok! Na pewno nikt nie będzie miał Wam tego za złe, bo prawdopodobnie niewiele osób zobaczy cover więcej niż 2 razy przez cały ten okres. Poniżej kilka przykładów marek, których zdjęcia w tle mogłyby nie być zmieniane nigdy.

Zdjęcie w tle na Facebooku
Zdjęcie w tle na Facebooku marki Nike
Zdjęcie w tle na Facebooku
Zdjęcie w tle na Facebooku marki Jordan

Jakie powinno być zdjęcie w tle na Facebooku?

Przeglądając konta światowych marek na Facebooku zauważyliśmy jeden wspólny mianownik, który łączy popularne fanpage. Zdecydowanie jest to minimalizm i prostota. Obecnie wiele firm jako swoje tło w tle wykorzystuje po prostu zdjęcia. Prezentuje się to bardzo dobrze i nie odwraca uwagi od pozostałych rzeczy.

Zdjęcie w tle na Facebooku
Zdjęcie w tle na Facebooku marki Rosefield

Innym naprawdę często spotykanym patentem na prosty cover jest nazwa marki zajmująca większość powierzchni na grafice.

Zdjęcie w tle na Facebooku
Zdjęcie w tle na Facebooku marki Fenty Beauty
Zdjęcie w tle na Facebooku
Zdjęcie w tle na Facebooku marki Chanel

Z ciekawości przeanalizowaliśmy wygląd coverów marki Chanel. Czy wiecie, że firma dokładnie taką samą jak obecnie grafikę posiadała w 2012, a potem w 2014 roku. Za każdym razem zdjęcie widoczne było przez kilka miesięcy. Kreacje przeplatano okazjonalnymi grafikami. Ta sama wersja trzykrotnie powróciła na przestrzeni całego 2019 roku. Warto zaznaczyć, że Chanel nigdy nie posiadała ekstrawaganckich zdjęć w przeciwieństwie do przytoczonej już wcześniej marki Nike. Poniżej jej szalony cover z 2012 roku.

Zdjęcie w tle na Facebooku
Zdjęcie w tle na Facebooku marki Nike z 2012 roku

Swoją drogą taki powrót do zdjęć sprzed około 8 lat, może być dla marki jak przeglądanie zdjęć z dzieciństwa przy swojej nowej dziewczynie, czyli trochę żenujące. ;)

Wracając do tematu, naszym zdaniem dobre zdjęcie w tle powinno być spójne z całym contentem i oddawać charakter marki w taki sposób, by osoby które widzą je po raz pierwszy wiedziały czym zajmuje się dana firma. Chyba że marka ma tak silną pozycję na światowym rynku jak np. prezentowane wcześniej Versace. Wtedy osoba odpowiedzialna za jej wizerunek może pozwolić sobie na bardzo ogólną i niedosłowną kreację.

Czy dodawać logo na zdjęcie w tle na Facebooku?

Na zdjęcie w tle nie powinniśmy dodawać już naszego logo, ponieważ na ogół jest ono umieszczone w avatarze. Nie ma sensu powielać w taki sam sposób nazwy naszej marki, pomimo że dawniej było to często spotykane. Na szczęście trendy zmieniają się w dobrym kierunku. Warto postawić na estetykę i poprawne wyświetlanie się na wszystkich urządzeniach. Niestety często obserwujemy na urządzeniach mobilnych ucięty tekst w zdjęciu w tle. Jak do tego nie dopuścić? Należy stosować odpowiedni wymiar zdjęcia w tle.

Jakie wymiary ma zdjęcie w tle na Facebooku?

Wymiary zdjęcia w tle rekomendowane przez Facebooka

Na komputerach jest wyświetlane jako obraz o wymiarach 820x312 pikseli, a w smartfonach – jako obraz o wymiarach 640x360 pikseli. Osobiście preferujemy inne proporcje do Cover Photo na Facebooku.

Najlepsze wymiary zdjęcia w tle na Facebooku

Rekomendujemy tworzenie zdjęć w tle o wymiarze 1200x678 pikseli. Przy czym na komputerach wyświetlany będzie obraz 1200x465 pikseli. Rozmiar natomiast nie może przekroczyć 100 KB.

Wymiary zdjęcia w tle na Facebooku
Nasze sprawdzone wymiary zdjęcia w tle na Facebooku

Z tych wymiarów korzystamy już od dawna i sprawdzają się u nas najlepiej. O czym warto pamiętać? Część grafiki na górze i na dole na desktopie zostanie ucięta. Trzeba najważniejszy przekaz umieścić na środku obrazu. Dzięki takim proporcjom i wymiarom na urządzeniach mobilnych zdjęcie w tle wyświetli się w całości.

Zobacz też: wymiary grafik na LinkedIn!

W pierwszej części naszego artykułu skupiliśmy się na omówieniu idealnego zdjęcia w tle na Facebooku. Teraz przeanalizujemy, czy zamiast zdjęcia warto przygotować wideo w tle na Facebooku lub pokaz slajdów.

Pokaz slajdów jako cover photo

Jeśli zdjęcie w tle to pierwszy element, który widzą osoby wchodzące na stronę, warto je urozmaicić np. pokazem slajdów. Z tej formy coveru może skorzystać każdy i nie wymaga ona żadnych dodatkowych umiejętności graficznych. Wystarczy maksymalnie pięć wysokiej jakości zdjęć, które wizualnie stworzą spójną całość i to wszystko. Jeśli macie ochotę, możecie oczywiście dodać na grafikach element, który będzie scalał ogólny wygląd animacji. Grafiki mogą zostać wybrane również z zasobów strony.

Pokaz slajdów w tle na Facebooku
Możesz dodać do 5 zdjęć w pokazie slajdów w tle Facebooka

Czy jednak pokazy w tle są chętnie wykorzystywane przez marki? Nie znaleźliśmy ciekawych przykładów u światowej sławy brandów, głównie z tego powodu, że takowe dysponują większymi możliwościami, mogą np. z pomocą swoich grafików przygotować specjalne wideo do tła na Facebooku. Przykładów takich kreacji znaleźliśmy bardzo wiele i niektóre z nich możecie zobaczyć poniżej.

Film w tle na Facebooku

Jeśli macie możliwość przygotowania spersonalizowanego wideo, które posłuży jako film w tle na Facebooku, oczywiście zróbcie je! Bez wątpienia ruchoma kreacja jest niezwykle atrakcyjna i daje szeroki wachlarz możliwości. Sami spójrzcie, jak marki wykorzystują potencjał wideo.

Film w tle na Facebooku
Film w tle na Facebooku marki McDonald’s
Film w tle na Facebooku
Film w tle na Facebooku marki Unilever

Tworząc filmy do coveru na Facebooku, możecie kierować się dokładnie takimi samymi wskazówkami, jakie omówiliśmy w odniesieniu do zdjęcia w tle na Facebooku. Przede wszystkim zachowajcie estetykę i uniwersalność. Kreacja ponadto musi być spójna z Waszą marką. Jeśli kojarzycie się z np. kolorowymi wzorami na ubraniach, nie popadajcie w skrajności i nie usiłujcie na siłę tworzyć poważnej animacji w czerni i bieli.

Jakie wymiary ma film w tle na Facebooku?

Wymiary filmu w tle rekomendowane przez Facebooka

Portal społecznościowy sugeruje wykorzystanie filmu o wymiarach 820x462 piksele. Ponadto film musi mieć długość od 20 do 90 sekund. Należy również wybrać miniaturę filmu.

Nasze wymiary filmu w tle na Facebooku

Rekomendujemy tworzenie filmów w tle o wymiarze 1200x678 pikseli. Przy czym na komputerach wyświetlany będzie fragment 1200x465 pikseli. Długość musi wynosić oczywiście od 20 do 90 sekund.

Wymiary są dokładnie takie same, jak sugerowaliśmy do Cover Photo. Również w tym przypadku należy pamiętać, że na desktopie nie wyświetli się cały film i będziemy musieli odpowiednio go wykadrować.

Wymiary filmu w tle w nowej wersji Facebooka

Warto wiedzieć, że niedawno pojawiła się możliwość zmiany interfejsu Facebooka. Zauważyliśmy, że filmy w tle w nowym trybie wyświetlają się inaczej niż w starej wersji. Jeśli posiadacie ten tryb możecie chwilowo spotkać się nawet z trudnościami w dodawaniu filmów w tle na niebieski portal. Być może z upływem czasu Facebook zasugeruje nam nowe wymiary, dedykowane najnowszej wersji.

Mamy nadzieję, że wiecie już jakie zdjęcie w tle będzie idealnie pasowało do Waszej marki! Pamiętajcie, że stawiamy na minimalizm, a wypisane od pauz usługi są już nie na czasie. ;) Jeśli spodobał Wam się nasz artykuł zapraszamy na naszego bloga – tam znajdziecie wiele ciekawych tematów z zakresu digital marketingu.


Oceń artykuł
4.7/5
ilość głosów: 19
teamsolution
Marketing | Web Design & Development

Może Cię również zainteresować

Obserwuj nasze profile social media, aby być na bieżąco

Zrób krok naprzód

Zapytaj o współpracę
Zaufali nam i się nie zawiedli
  • Subaru Polska
  • CCC
  • Blachotrapez
  • Dako
  • Bank Spółdzielczy w Limanowej
  • Semilac Ireland
  • Lestello