Od drugiej połowy 2021 użytkownicy mogą korzystać już z link sticker — naklejki z linkiem. Zmiana wnosi bardzo wiele dla osób posiadających mniejsze konta.
Instagram wycofał swipe up
Przez wiele lat zdążyliśmy się już przyzwyczaić do opcji przeciągania palcem. Wielu influencerów przywykło do wypowiadania zdania "przesuń w górę” podczas promocji produktów i odsyłania obserwatorów na strony producentów albo do sklepów online. Słynne zdanie nie ma już racji bytu. Aby wejść w link polecający na Instagram Stories, wystarczy kliknąć w naklejkę i to wszystko.
Swipe up od zawsze kojarzone było z popularnością konta. Na możliwość korzystania z tej funkcji mogły pozwolić sobie tylko konta z minimum 10k obserwujących. Odblokowane swipe up swego czasu było upragnionym punktem wśród influencerów albo marek. Można powiedzieć, że oznaczało także swego rodzaju prestiż. Uczciwe zgromadzenie takiej liczby obserwatorów nie należy do szybkich procesów. Chyba że konto posiada np. wsparcie od innych, bardziej popularnych profili i rośnie głównie dzięki ich poleceniom. Tak czy inaczej, posiadanie 10k obserwujących na Instagramie, dla początkującej osoby czy firmy to sukces.
Kto może dodać link sticker na Instastory?
Przechodzimy do jednej z przyjemniejszych części naszego artykułu. Dlaczego? Otóż odpowiemy na pytanie — kto może dodać link sticker do relacji na Instastory! Oczywiście każdy, kto posiada 10k obserwujących. To jednak nie wszystko. Instagram zrobił miłą i niemałą niespodziankę wielu osobom z mniejszą liczbą followersów. Nawet konta posiadające zaledwie kilkaset obserwatorów mogą mieć możliwość wklejania linków w swoich relacjach. Platforma odpowiedziała na potrzeby swoich użytkowników i udostępniła tę opcję, aby również osoby, niebędące twórcami na dużą skalę, mogły dzielić się treściami np. ze znajomymi. Czy nie byłoby fajnie móc wklejać link do ciekawego filmu na YouTube albo na innej platformie? Oczywiście, że tak. Jak wiadomo, relacje na Instagramie cieszą się dużą popularnością. Opcja dodawania linków przez małe konta może zrewolucjonizować w 2021 roku, jak i w kolejnych, współprace partnerskie i afiliacje. Mniejsi twórcy oraz małe marki mają do zgarnięcia ogromny potencjał, jaki dają nowe stickery. Dodatkowo naklejki z linkiem mogą być świetnym dopełnieniem prezentacji produktów w Stories!
Opcja dodawania linków dzięki naklejkom z pewnością jeszcze przez jakiś czas nie będzie dostępna dla wszystkich. Warto jednak co jakiś czas aktualizować swoją aplikację i sprawdzać, czy aby ta funkcja nie zawitała już na naszym profilu. Nie bądź zaskoczony, gdy spośród Twoich kont te o większej liczbie obserwatorów nie dostaną link stickera. Nie ma żadnej reguły, jeśli chodzi o przyznanie tego nowego rozwiązania. Dotychczas działa to raczej na zasadzie losowości. Jak deklaruje Instagram, z czasem tym przywilejem będą mogli cieszyć się wszyscy użytkownicy Instagrama.
Link sticker — linki afiliacyjne na Instagram Stories
Jak już nadmieniliśmy wcześniej, przed twórcami z poniżej 10k obserwujących, otwierają się drzwi do rozwoju w zakresie współprac influencerskich. Mogą w lepszy sposób promować daną markę. Przede wszystkim w linku polecającym mogą otagować własną nazwę, czym udowodnią skalę ruchu, jaki generują marce. Poprzednio nie było takiej możliwości. W innym z naszych artykułów opisaliśmy jak tagować reklamy na Facebooku i czym są tagi UTM. W tym wpisie możesz zobaczyć jak poprawnie tagować linki i z jakich narzędzi korzystać. Możesz tę wiedzę wykorzystać do rozbudowania i oznaczenia linków, w których polecasz jakieś produkty, filmy, strony WWW etc.
Czy sprawdzałeś już, czy również i Ty nie masz opcji dodawania linków za pomocą małej naklejki? Zanim pobiegniesz w myślach do swojej aplikacji IG, przeczytaj gdzie znaleźć opcję dodawania stickerów do Stories.
Gdzie znaleźć link sticker na Instagramie?
Jeśli jeszcze nie szukałeś stickerów w swojej aplikacji, a miałeś wcześniej swipe up, możesz czuć się zdezorientowany. Dla niewtajemniczonych poprzednio opcja linkowanie była zamieszczona w górnym pasku. Obecnie, aby znaleźć link stickery, trzeba zajrzeć głębiej. Musisz kliknąć jedną z ikon na górze (grafika powyżej). Link sticker znajdziesz dopiero pośród ankiet, Gifów, quizów itp. Dodawanie linków będzie bardzo intuicyjne. Na koniec, jeśli dotkniesz palcem dodanego adresu, możesz nadać mu różne kolory. Na razie dostępne są 3 różne odcienie. Niestety, co ważne, do jednej relacji story można dodać tylko jeden link.
Podsumowanie — jak udostępnić link na Instastory
Pierwszym krokiem, jaki musisz zrobić, aby dodać link na Instastory, jest zaktualizowanie aplikacji Instagram. Upewnij się, czy masz już włączoną opcję link stickerów, szukając jej podczas dodawania relacji. Jeśli jej nie masz, musisz jeszcze zaczekać. Wkrótce powinna zawitać na Twoim koncie. Jeśli już teraz należysz do grona szczęśliwców, korzystaj z linków w relacji, a jeśli zajdzie taka potrzeba używaj tagowania. Dzięki tagowaniu możesz m.in. zaznaczyć źródło ruchu na stronie docelowej. Tagowanie przyda Ci się np. gdy polecasz jakiś produkt i chcesz, aby źródło ruchu było przypisane właśnie do Ciebie. Możesz mierzyć też wyniki dla samego siebie i sprawdzać ile osób przeszło np. do bloga. Monitorowanie takich danych umożliwi Ci po zalogowaniu się np. bitly.com.
Wiesz już jak udostępnić link na Instastory, może masz ochotę na dalszy ciąg przydatnych wskazówek z zakresu Instagrama? Wpadnij na nasz blog o Marketingu Internetowym! Niedawno pojawił się tam wpis np. o tym, jak sprawdzić influencera na Instagramie — kogo wybrać do współpracy? Wiedza przyda się Cię zarówno jeśli jesteś marką i szukasz partnerów do współpracy, a także wówczas gdy jesteś influencerem i zastanawiasz się, na co firmy zwracają uwagę przy wyborze ambasadorów itp. Miłego czytania!