Obecność Twojej firmy na różnych portalach społecznościowych pomoże Ci w budowaniu zwartej i oddanej społeczności – to grono fanów, które będzie utożsamiać się z Twoją marką. Zadbaj o to, aby profil firmy znalazł się tam, gdzie powinien – jednym z takich miejsc jest portal dla profesjonalistów – LinkedIn.
Przeprowadzamy kampanie reklamowe w social mediach i wierzymy, że w LinkedIn drzemie wielki potencjał, który możemy wykorzystać przez skuteczny marketing i różne rodzaje reklam.
Reklama na LinkedIn – czy to Ci się opłaci?
Jedno jest pewne! Na LinkedIn nie powinno zabraknąć Twojego profilu firmy. To aż 400 milionów profesjonalistów na całym świecie. W samej Polsce z portalu korzysta przeszło 1,5 miliona osób. Daje to niemal nieograniczone możliwości i szanse, które pomożemy Ci wykorzystać. Marketing na LinkedIn to przyszłość.
Czym jest LinkedIn?
LinkedIn to jeden z najpopularniejszych obok Facebooka, Instagrama i Twittera portali społecznościowych. To przede wszystkim miejsce służące profesjonalnemu rozwojowi pracownika, ale również miejsce, w którym można reklamować swoją firmę. Jeśli działasz głównie w sektorze B2B, szukasz kontaktu z innymi specjalistami, lub kierujesz do nich swoją ofertę (szukasz może pracowników do swojej firmy?), nie możesz lekceważyć reklamowych możliwości, które daje LinkedIn. Dotrzyj do wąskiej grupy odbiorców i pokaż się tam, gdzie spotykają się specjaliści z Twojej branży.
Co musisz zrobić, aby rozpocząć kampanię na LinkedIn?
Aby zacząć reklamować się na portalu społecznościowym musisz:
- Posiadać konto osobiste na LinkedIn.
- Posiadać konto firmowe na LinkedIn.
Dostępne formaty i rodzaje reklam na LinkedIn
Wiadomości sponsorowane InMail
Wiadomości InMail są wysyłane bezpośrednio do innego użytkownika LinkedIn, który nie znajduje się w Twojej sieci kontaktów. To jedna z podstawowych form reklamy na LinkedIn.
Reklama natywna
Pokaż się na stronie głównej. Reklama Twojej firmy będzie wyświetlana innym użytkownikom portalu. Wybierz grupę odbiorców, napisz informację lub artykuł i promuj swoje treści w strumieniu wiadomości na stronie głównej kont. Możesz dołączać filmy, treści i zdjęcia, tak jak na Facebooku.
Reklama tekstowa
Docieraj z treściami i reklamą tekstową do swoich odbiorców. To wciąż jedna z najpopularniejszych metod promocji. Twoja krótka informacja będzie wyświetlać się w prawym panelu bocznym. Do wykorzystania masz nagłówek (25 znaków) i właściwą treść (75 znaków). Możesz też dodać swoje logo.
Reklama dynamiczna
Zupełna nowość na LinkedIn. Reklamy dynamiczne służą do promowania ofert pracy, pozyskiwania obserwujących lub tak zwanego spotlight, czyli przekierowujące do Twojej witryny.
Poznaj dodatkowe możliwości reklamy LinkedIn
Poza standardowymi reklamami LinkedIn masz jeszcze dodatkowe możliwości – od banerów i reklam graficznych, po spersonalizowane wiadomości, wysyłane do odbiorców przez skrzynkę pocztową portalu. Wszystko możemy zrobić za Ciebie i stworzyć skuteczną kampanię marketingową, która spełni Twoje założenia!
Ile kosztuje reklama na LinkedIn?
Koszt kampanii na LinkedIn może na pierwszy rzut oka wydawać się wyższy niż na Facebooku czy Google Ads, ale należy mieć świadomość, że reklamy mogą trafiać do bardzo wąskich grup odbiorców. Dzięki czemu mimo np. droższego kliknięcia możesz uzyskać dużo wyższy współczynnik konwersji, dlatego całość działań może być ostatecznie tańsza, w porównaniu do innych platform reklamowych.
Dla każdego rodzaju kampanii budżet minimalny wynosi 10 euro. Orientacyjny koszt wysłania jednej wiadomości InMail wacha się od kilkunastu do ok. 60 eurocentów, z czego ok. połowa użytkowników otworzy odebraną wiadomość. W przypadku reklam natywnych czy tekstowych koszt kliknięcia w reklamę może wynieść ok. 2 euro. Koszt 1000 wyświetleń Twojej reklamy może wynosić od 0,5 do ok. 30 euro.
Musisz także pamiętać, że końcowy koszt będzie większy z uwagi na przewalutowanie. Napisz do nas, a wspólnie ustalimy optymalny budżet dla Twoich reklam LinkedIn.
LinkedIn – sieć kontaktów dla profesjonalistów
LinkedIn to nie tylko serwis społecznościowy, w którym możemy opisać swoje doświadczenia zawodowe, budować sieć kontaktów lub znaleźć nową pracę. To nie tylko wirtualne CV, ale również doskonały sposób na dotarcie do wąskiego grona odbiorców. LinkedIn, jak żaden inny serwis, pozwala dotrzeć do profesjonalistów z danej branży, i to na całym świecie! Możesz w ten sposób rozszerzyć działalność swojego przedsiębiorstwa na inne rynki, skontaktować się z potencjalnymi dystrybutorami produktów czy wysłać zaproszenie na jakieś wydarzenie – na przykład targi firmowe.
Gdzie promować swoją firmę? Facebook, Twitter czy LinkedIn?
Portale społecznościowe stają się coraz popularniejsze. Mamy konta na Twitterze, profile firmowe na Facebooku, wszyscy wiemy też, że można wykorzystać funkcje Instagrama w promocji i sprzedaży. LinkedIn ma jednak istotną przewagę nad innymi portalami – to sieć, która skupia społeczność przedsiębiorców i profesjonalistów, a dzięki temu daje szerokie możliwości reklamy w sektorze B2B.
Optymalizacja wyników – sprawdź czy Twoja reklama LinkedIn jest skuteczna
Portal daje nam do dyspozycji szereg narzędzi, które pozwolą nam na śledzenie kampanii. W panelu LinkedIn można obserwować statystyki reklam pod względem osiągniętego zasięgu, wygenerowanych tzw. akcji społecznościowych i wydanego budżetu. Możemy analizować również zaangażowanie poszczególnych grup, do których docieramy z kampanią. Daje nam to wyraźny obraz działań, który dalej posłuży do optymalizacji wyników. Jest to bardzo istotne w przypadku reklam przekierowujących do witryny – w tym przypadku wykorzystujemy tak zwany Insight Tag, który służy do śledzenia konwersji. Mierzenie wyników kampanii typu InMail jest trudniejsze, ponieważ mniej osób przechodzi do witryny, ale przedstawiciel firmy może rozmawiać z klientem telefonicznie lub bezpośrednio poprzez LinkedIn.
Jak przyciągnąć nowego klienta dzięki reklamie LinkedIn?
Nie potrzebujesz ogromnego budżetu i zawiłych kampanii marketingowych, aby szybko przyciągnąć nowych klientów do swojej marki. Internet rządzi się własnymi prawami i ludzie skorzystają z Twoich usług, ale tylko wtedy, kiedy będą o nich wiedzieć. Choć reklamy i inne oczywiste promocje też w pewien sposób działają, to należy zwrócić uwagę na mniej oczywiste rozwiązania, które są niekiedy bardziej skuteczne! Jednym ze sposobów przyciągnięcia nowych klientów i pokazania swojej firmy jest reklama na portalach społecznościowych. Profil firmowy na LinkedIn i obecność Twojej marki w społeczności profesjonalistów jest wyraźnym sygnałem dla określonej grupy Twoich klientów, że jesteś jednym z nich. Co ważniejsze – Twoje działania są widoczne głównie w gronie wąskiego, starannie dobranego targetu.
Zdobywaj nowe kontakty na LinkedIn
Poznawaj nowe firmy na LinkedIn. Możesz współdziałać z wielkimi korporacjami lub też połączyć siły z lokalnym biznesem. Często taka współpraca opiera się wyłącznie na:
- opublikowaniu postów zachęcających do odwiedzin partnera biznesowego,
- promowaniu konkretnych produktów,
- informowaniu o wspólnych planach.
Ostrożnie używaj płatnych reklam LinkedIn – zaufaj naszym doświadczonym specjalistom
Niektórzy przedsiębiorcy wierzą, że płatny marketing to narzędzie do szybkiego i łatwego pozyskiwania większej liczby klientów, jednak aby działał, trzeba starannie zaplanować każdy krok. Dlatego promocję swojej firmy na LinkedIn powinieneś zostawić w rękach naszych specjalistów. Oszacujemy budżet i zaczniemy działać z pełną skutecznością.