Wiadomość powitalna w Messengerze do osób, które po raz pierwszy odwiedzają stronę na Facebooku

Nowa opcja dostępna jest dopiero na niektórych fanpage (02.2020), umożliwia zadawanie sekwencji pytań w celu np. sprawdzenia czy użytkownicy mogą być potencjalnymi klientami Twojej firmy lub czy zainteresowani są współpracą z marką. Co ważne, ten formularz wyświetli się osobom, które są na stronie po raz pierwszy! Sprawdźcie czy ta funkcja jest dostępna na Waszym Facebooku firmowym i jak najszybciej poprawnie wypełnijcie formularz, aby zrobić świetnie pierwsze wrażenie na potencjalnych klientach.

Jak stworzyć wiadomość powitalną w messengerze?

Zostańcie razem z nami, a wskażemy Wam:

Jak angażować klientów na Facebooku?

Jeśli zastanawiacie się jak angażować klientów na Facebooku i kto powinien wykorzystać funkcję powitalnej wiadomości na  odpowiadamy, że właściwie każdy kto świadczy dowolne usługi bądź zajmuje się sprzedażą online. Skoro czytacie ten artykuł doskonale wiecie, że Facebook to miejsce z potężnymi możliwościami sprzedażowymi. Jeśli użytkownik po raz pierwszy odwiedził Waszą stronę na Facebooku warto aby został należycie przywitany. Nie zawsze nazwa, zdjęcie w tle, czy najnowszy post prezentuje potencjał marki. Warto zatem skorzystać z możliwości jakie daje nam Facebook i przygotować zestaw wiadomości powitalnych.

Gdzie znaleźć formularz pytań do potencjalnych klientów?

Uprzedzamy, że nie wszystkie strony będą posiadały tę opcję. Na początek musimy wejść w skrzynkę odbiorczą na Facebooku, a następnie z menu po lewej stronie kliknąć w Automatyczne odpowiedzi.

Automatyczne odpowiedzi na Facebooku
Zacznij tworzyć automatyczne odpowiedzi na Facebooku

Opcja Pytania do potencjalnych klientów domyślnie jest wyłączona. W tym momencie należy ją włączyć i rozpocząć tworzenie dopasowanych do potrzeb pytań. Od czego zacząć?

Jak utworzyć automatyczne pytania i odpowiedzi w formularzu?

Wprowadzenie

Zaczynamy od „Wprowadzenia”. W tym miejscu trzeba zawrzeć krótkie przywitanie. W zależności jaką postawę prezentujemy w social mediach, może być ono oficjalne lub na koleżeńskiej stopie. Sugerujemy, aby nie być zbyt natarczywym i na tym etapie nie nakłaniać użytkowników do zapoznania się z asortymentem w sklepie. Nie chcemy przecież nikogo przestraszyć, a pojawiające się z automatu pytania mogą sugerować komuś, że przez przypadek coś kliknęły i zostały zasypane ofertami. Zacznijmy od prostego pytania np. Czy chciałabyś/chciałbyś zobaczyć naszą najnowszą kolekcję? Do wykorzystania mamy 500 znaków.

Wprowadzenie do automatycznych odpowiedzi
Powitaj uczestników konwersacji na Facebooku

Monit pytania

Wprowadzenie było elementem obowiązkowym do uzupełnienia, jednak w dalszej części możemy zadecydować czy chcemy, aby użytkownicy otrzymali nasz monit z możliwością np.:

  • odpowiedzi na pytania, które sami napiszemy,
  • wysłania do strony własnej wiadomości.

Monit możemy zupełnie pominąć, jednak wtedy nie dajemy użytkownikowi możliwości pominięcia pierwszego zadanego przez nas pytania.

Pytania

W tym momencie zaczynamy całą zabawę z tworzeniem naszych pytań do osób, które po raz pierwszy pojawiły się na stronie. Warto przez chwilę zastanowić się jakie zdanie z naszych ust padłoby, gdybyśmy widzieli się z klientem „oko w oko” po raz pierwszy i czy odważylibyśmy się o poproszenie go np. o numer telefonu?

Pytania do potencjalnych klientów
Utwórz pytania do potencjalnych klientów na Facebooku

Podczas tworzenia mamy do dyspozycji: krótkie pytanie, pytanie z odpowiedziami wielokrotnego wyboru lub też, co ciekawe, możemy wymóc od użytkownika podanie nam informacji typu numer telefonu, adres e-mail, stanowisko pracy, miejscowość itp. Możemy dodać równocześnie wiele wytycznych do uzupełnienia. Należy jednak pamiętać, aby nie wymagać zbyt wielu informacji jeśli nie ma takiej potrzeby. Warto zastanowić się czy przy spotkaniu na żywo również zapytalibyśmy np. o numer telefonu? Notabene na samym dole należy dodać link do zasad ochrony prywatności w firmie, aby móc to uczynić należy wyświetlić dodatkowe opcje.

W dalszej części opiszemy ze zbierania jakich danych warto skorzystać.

Zakończenie wiadomości powitalnej
Podziękuj użytkownikom za wysłanie pierwszej wiadomości na Facebooku

Wiadomość o ukończeniu

Facebook sugeruje nam na koniec, abyśmy podziękowali użytkownikowi i poinformowali go o ukończeniu odpowiadania na pytania. Jeżeli nie jesteśmy w stanie od razu odpisać na wiadomość, warto poinformować o przybliżonym czasie kiedy skontaktujemy się z rozmówcą.

Jakie możliwości będą najlepsze dla Waszej marki?

Tak jak już wspomnieliśmy nie warto wymagać od użytkowników podawania nadmiernej ilości danych. Sugerujemy wręcz aby tego unikać, chyba że klient może spodziewać się z naszej strony, że zapytamy o adres e-mail lub telefon.

Jeśli prowadzicie stronę o lekkim charakterze np. fanpage o lifestyle’owej tematyce; aktywizujecie użytkowników do dzielenia się własnymi opiniami na różne tematy itp. możecie spytać osobę, która po raz pierwszy odwiedziła Wasz Facebook o to czy słyszeli już wcześniej o Waszej marce, a jeśli tak to gdzie lub od kogo.

Z kolei jeśli fanpage służy Wam do sprzedaży produktów i promowania usług możecie rozpocząć od pytania czy osoba chce zapoznać się z Waszą najnowszą kolekcją, nową linią artykułów bądź zupełną nowością pośród towarów i dać użytkownikowi możliwość odpowiedzi TAK i NIE. Dobrym pomysłem będzie też przesłanie linka do witryny od razu w wiadomości powitalnej w Messengerze.

Posiadając biznes, w którym często przesyłacie oferty Waszym klientom, np. działacie w branży architektonicznej, deweloperskiej itp. możecie zachęcić użytkownika do pozostawienia Wam swojego adresu e-mail.

Zanim zapomnimy o naszej wiadomości powitalnej na Facebooku warto sprawdzić czy wyświetla się ona poprawnie.

Jak sprawdzić poprawność działania naszej wiadomości powitalnej?

Podczas tworzenia pytań do potencjalnych klientów cały czas widzimy podgląd naszej automatycznej wiadomości, jednak na pierwszy rzut oka może on nie wydawać się zbyt czytelny.

Podgląd reklamy
Zobacz podgląd swojego formularza

Warto samemu przejść taką samą ścieżkę jaką pokonuje klient, który po raz pierwszy odwiedza naszą stronę! Aby tego dokonać należy kliknąć „Podgląd w Messengerze” i przenieść się na swój prywatny profil. Otrzymamy wtedy wiadomość od naszego fanpage.

Fragment wiadomości powitalnej
Przykładowa wiadomość powitalna

Jeśli mamy pewność, że wszystko działa poprawnie możemy już tylko obserwować jak leady wpadają do naszej skrzynki odbiorczej. Należy jednak na bieżąco aktualizować i kontrolować informacje w wiadomości powitalnej, zwłaszcza że platforma zmienia się bardzo dynamicznie, a my sami nie będziemy już widzieli komunikatu powitalnego, ponieważ fanpage odwiedzamy regularnie.

Nie jesteście pewni czy warto aktywować automatyczną wiadomość do nowych klientów w przypadku Waszego biznesu? Skorzystajcie z rady specjalistów z branży social media. Doświadczeni pracownicy agencji mogą ponad to zrewolucjonizować cały wygląd Waszej strony firmowej na Facebooku. Począwszy od uzupełnienia wszelkich informacji w profilu, dodanie wysokiej jakości grafik, aż po stworzenie automatycznej wiadomości do potencjalnych klientów ze zgrabnym i dopasowanym copy. Warto pamiętać o dobrym pierwszym wrażeniu. Wszak dobre opinie klientów w mediach społecznościowych są na wagę złota!


Oceń artykuł
4.3/5
ilość głosów: 10
teamsolution
Marketing | Web Design & Development

Może Cię również zainteresować

Obserwuj nasze profile social media, aby być na bieżąco

Zrób krok naprzód

Zapytaj o współpracę
Zaufali nam i się nie zawiedli
  • Subaru Polska
  • CCC
  • Blachotrapez
  • Bank Spółdzielczy w Limanowej
  • Dako
  • Lestello
  • Semilac Ireland