Obydwie platformy mają gigantyczny potencjał reklamowy, zarówno na świecie, jak i w Polsce. 80% internautów w naszym kraju posiada konto na Facebooku, z czego zdecydowana większość korzysta z niego codziennie.
Wśród wyszukiwarek internetowych absolutną dominację ma Google, jest to także najpopularniejsza polska strona internetowa.
Zarówno za kampanie Google i Facebook możemy płacić za kliknięcie (CPC) i za 1000 wyświetleń (CPM). Druga platforma daje jednak znacznie większe możliwości, oprócz płatności za obejrzenie filmu (CPV) możemy także płacić za konwersje. Dużą zaletą reklam w AdWords jest kierowanie na określony zwrot z inwestycji.
W zależności od typu kampanii, promowanie się w Google jest zwykle droższe, ale nie jest to zasadą. Przy bardzo zawężonym kierowaniu, cena za kliknięcie na Facebooku potrafi być wyższa.
Dostępne sposoby kierowania reklam
Na obydwóch platformach możemy kierować po geograficznej lokalizacji, zainteresowaniach i demografii. Jednak w przypadku kierowania po wieku i płci użytkowników w AdWords większość danych jest często nieokreślona. Na Facebooku dane demograficzne są dużo dokładniejsze - użytkownicy zwykle są zalogowani na swoich kontach i udostępniają wiele szczegółowych danych, bardzo cennych dla reklamodawców.
Jeśli chodzi o harmonogram wyświetlania reklam to Facebook i Adwords dla firm dają możliwość wyświetlania reklam osobom, które odwiedziły naszą witrynę. Także w obydwóch sieciach możemy ustawić szczegółowy harmonogram wyświetlania reklam.
Wyszukiwarka to niemal synonim Google. Reklamowanie się w wynikach wyszukiwania opiera się na bezpośrednich zapytaniach użytkowników i na ich preferencjach.
Podstawą działalności firmy na Facebooku jest budowanie aktywnej społeczności wokół firmy poprzez zbieranie fanów. Google również posiada podobną funkcję (Google+), ale jej popularność jest dużo mniejsza.
Obydwie platformy reklamowe, gdzie tworzymy kampanie Google i Facebook, mają wiele powiązanych portali i usług, w których można promować swoją firmę. Facebook od pewnego czasu umożliwia reklamowanie się na Instagramie, niedługo taką funkcję otrzyma także komunikator Messenger.
Google AdWords umożliwia reklamowanie się m.in. w Gmailu czy na YouTube, w najbliższym czasie dołączą także Mapy Google.
Kampanie Google i Facebook dla firm - którą platformę wybrać ?
Biorąc pod uwagę powyższe podobieństwa i różnice, Facebooka powinniśmy wybrać, kiedy zależy nam na brandingu, a AdWords jeżeli chcemy coś sprzedać, ale oczywiście obie sieci reklamowe mogą pełnić z osobna obydwie funkcje. Dlatego polecamy używać obydwóch platform jednocześnie, aby ich zalety wzajemnie się uzupełniały.Prowadząc kampanie Google i Facebook, warto zaangażować odbiorców konkursami! Sprawdź jak przeprowadzać legalne konkursy na Facebooku!
Zainteresowany? Masz pytania? Skontaktuj się z nami :)
Źródła:
facebook.com/business
support.google.com
ranking.pl
gemius.pl
worldstream.com
socialfeesh.com
wersm.com
dobreprogramy.pl