Facebook Ads i Google AdWords to obecnie dwie największe platformy reklamowe w Internecie. Którą z nich wybrać do promocji w sieci?

Pomimo kilku podobieństw jest wiele istotnych różnic, co sprawia, że oba rozwiązania mają często różne cele, grupy odbiorców, zasięg i wymagają innej strategii. Zapraszamy do zapoznania się z naszą infografiką, aby poznać główne rozbieżności pomiędzy Facebook Ads i Google AdWords :)


Obydwie platformy mają gigantyczny potencjał reklamowy, zarówno na świecie, jak i w Polsce. 80% internautów w naszym kraju posiada konto na Facebooku, z czego zdecydowana większość korzysta z niego codziennie.

Wśród wyszukiwarek internetowych absolutną dominację ma Google, jest to także najpopularniejsza polska strona internetowa.


Zarówno w Facebook Ads, jak i Google AdWords możemy płacić za kliknięcie (CPC) i za 1000 wyświetleń (CPM). Druga platforma daje jednak znacznie większe możliwości, oprócz płatności za obejrzenie filmu (CPV) możemy także płacić za konwersje. Dużą zaletą reklam w AdWords jest kierowanie na określony zwrot z inwestycji.

W zależności od typu kampanii, promowanie się w Google jest zwykle droższe, ale nie jest to zasadą. Przy bardzo zawężonym kierowaniu, cena za kliknięcie na Facebooku potrafi być wyższa.


Na obydwóch platformach możemy kierować po geograficznej lokalizacji, zainteresowaniach i demografii. Jednak w przypadku kierowania po wieku i płci użytkowników w AdWords większość danych jest często nieokreślona. Na Facebooku dane demograficzne są dużo dokładniejsze - użytkownicy zwykle są zalogowani na swoich kontach i udostępniają wiele szczegółowych danych, bardzo cennych dla reklamodawców.


Facebook Ads i Google AdWords dają możliwość wyświetlania reklam osobom, które odwiedziły naszą witrynę. Także w obydwóch sieciach możemy ustawić szczegółowy harmonogram wyświetlania reklam.


Wyszukiwarka to niemal synonim Google. Reklamowanie się w wynikach wyszukiwania opiera się na bezpośrednich zapytaniach użytkowników i na ich preferencjach.

Podstawą działalności firmy na Facebooku jest budowanie aktywnej społeczności wokół firmy poprzez zbieranie fanów. Google również posiada podobną funkcję (Google+), ale jej popularność jest dużo mniejsza.


Obydwie platformy reklamowe mają wiele powiązanych portali i usług, w których można promować swoją firmę. Facebook od pewnego czasu umożliwia reklamowanie się na Instagramie, niedługo taką funkcję otrzyma także komunikator Messenger.

Google AdWords umożliwia reklamowanie się m.in. w Gmailu czy na YouTube, w najbliższym czasie dołączą także Mapy Google.


Co wybrać?

Biorąc pod uwagę powyższe podobieństwa i różnice, Facebooka powinniśmy wybrać, kiedy zależy nam na brandingu, a AdWords jeżeli chcemy coś sprzedać, ale oczywiście obie sieci reklamowe mogą pełnić z osobna obydwie funkcje. Dlatego polecamy  używać obydwóch platform jednocześnie, aby ich zalety wzajemnie się uzupełniały.

Zainteresowany? Masz pytania? Skontaktuj się z nami :)

Źródła:
facebook.com/business
support.google.com
ranking.pl
gemius.pl
worldstream.com
socialfeesh.com
wersm.com
dobreprogramy.pl