Kiedy właściwie zaczyna się sezon świąteczny w Polsce i w USA?

Aktualizacja:
Co można uznać za początek sezonu świątecznego? Czasami można odnieść wrażenie, że w Polsce 3 listopada sklepy chowają znicze i wyciągają świąteczne ozdoby.

Początek sezonu świątecznego

Początkiem sezonu może być również Black Friday, początek Adwentu, a także dla niektórych sama Wigilia. A może pierwsze usłyszenie piosenki Wham! „Last Christmas”? :)

Kultowa piosenka świąteczna

Kiedy najwcześniej w 2016 roku przed Bożym Narodzeniem pojawiła się piosenka Wham! „Last Christmas”? Ciężko to dokładnie ustalić, ale dla wielu ten utwór stał się nieodzownym elementem początku sezonu świątecznego i jest grany aż do znudzenia w radiu, telewizji oraz masowo odtwarzany np. na YouTube (2 filmiki aktualnie po ok. 300 mln wyświetleń).

W wyszukiwarce Google nie widać dużych różnic pomiędzy Polską i USA pod względem popularności hasła „Last Christmas”. W 2016 roku piosenka była wyszukiwana w USA od mniej więcej połowy listopada, w Polsce był to początek grudnia. W obydwóch krajach szczyt popularności był w drugi dzień świąt. Podobnie wyglądają wyniki dla wyszukiwarki YouTube.

Wyszukiwania „Last Christmas” w Polsce:
Wyszukiwania hasła "Last Christmas" w Polsce.

Wyszukiwania  „Last Christmas” w USA:
Wyszukiwana hasła "Last Christmas" w USA.


Kiedy szukamy prezentów pod choinkę

Analiza wyszukań piosenki Wham! pewnie nie pomoże firmom przygotować się do Bożego Narodzenia. Warto więc sprawdzić jaką popularnością w Polsce i USA cieszą się słowa kluczowe związane z prezentami świątecznymi. Weźmy pod uwagę dwa popularne wyszukiwane hasła: „prezenty pod choinkę” w Polsce oraz „christmas gift” w Stanach Zjednoczonych.

W zeszłym roku powolny wzrost popularności hasła „prezenty pod choinkę” w wyszukiwarce Google rzeczywiście zaczyna się na przełomie października i listopada, wcześniej nie mając większego zainteresowania. Warto wtedy postawić na działania wizerunkowe, mające zainteresować potencjalnego klienta swoimi usługami czy produktami. Następnie kumulacja była w weekend bezpośrednio po mikołajkach, warto wcześniej postawić na kampanie produktowe, w tym dynamiczny remarketing produktowy w mediach społecznościowych czy remarketing dynamiczny Google AdWords. Następnie systematycznie maleje aż do Bożego Narodzenia. W przypadku hasła „christmas gifts” w USA ruch pojawia się już od września, następnie intensywnie wzrasta aż do samych Świąt, gdzie następuje gwałtowny spadek.

Na podstawie już tych dwóch słów kluczowych można wysnuć wniosek, że sezon świąteczny w USA jest zdecydowanie dłuższy i intensywniejszy, w Polsce zaś obejmuje on weekendy zaraz przed świętami. Może to być ważna wskazówka dla sprzedawców oferującymi swoje produkty w Polsce i za granicą. Opierając się na popularności poszczególnych słów kluczowych na różnych rynkach warto odpowiednio wcześniej zaplanować kampanie w mediach społecznościowych czy kampanie reklamowe Google Ads.  


Oceń artykuł
5/5
ilość głosów: 1
teamsolution
Marketing | Web Design & Development

Może Cię również zainteresować

Obserwuj nasze profile social media, aby być na bieżąco

Zrób krok naprzód

Zapytaj o współpracę
Zaufali nam i się nie zawiedli
  • Subaru Polska
  • CCC
  • Blachotrapez
  • Dako
  • Bank Spółdzielczy w Limanowej
  • Semilac Ireland
  • Lestello