Jak rozwijać swój biznes zdalnie?

Rok 2020 przyniósł wiele nieoczekiwanych zmian. Ogrom Polaków stanął przed koniecznością pozostania w domu. Wiele branż zostało całkowicie wstrzymanych z powodu pandemii, inne mają mniejsze obroty. Jeżeli masz możliwość, warto wykorzystać okres spowolnienia na działania, na które pewnie zwykle brakowało Ci czasu. Dzięki temu po uspokojeniu się sytuacji w Polsce i na świecie możesz zyskać pewną przewagę nad swoją konkurencją.

Nie powinniśmy jednak być pesymistami, a realistami! Czy zastanawiałeś się nad tym co możesz zrobić dla swojej firmy w kilka tygodni? W naszej opinii to mnóstwo czasu i warto dobrze go wykorzystać. W wielu miejscach przeczytasz bądź usłyszysz złote rady i sugestie, że w końcu masz czas na nadrobienie zaległych książek i seriali na Netflixie. W takich chwilach pewnie skacze Ci ciśnienie i wcale nas to nie dziwi.

Spróbuj rozwinąć swoją markę zdalnie. Źródło: giphy.com

Przejdźmy jednak do meritum, w tym artykule podpowiemy Ci jak spróbować rozwinąć markę zdalnie, czyli bez wychodzenia z domu. Dla agencji interaktywnych, takich jak nasza, praca na odległość to codzienność. Wszelkie usługi, które wykonujemy dla naszych klientów, świadczymy zdalnie. Być może dzięki naszej pomocy i wsparciu będziesz mógł wesprzeć swój biznes i obronną ręką wyjdziesz z tej niecodziennej sytuacji. Przedstawiamy poniżej kilka działań, które możesz podjąć dla dobra swojej firmy od razu, bądź takie które możesz zaplanować i zrealizować w przyszłości.

Kursy internetowe z podstaw marketingu

Sytuacja nie sprzyja dalekosiężnym planom, jednak spróbuj spożytkować czas, który masz na zdobycie nowej wiedzy z zakresu marketingu internetowego. W sieci znajdziesz sporo darmowych kursów, które mogą wspomóc rozwój Twojej firmy i promocję działalności online.

Kursy online z digital marketingu
Jednym z wartych uwagi kursów z digital marketingu są Internetowe Rewolucje od Google

Wszystkim początkującym, ale i nie tylko, polecamy Internetowe Rewolucje! Google stworzył bezpłatny kurs z podstaw marketingu internetowego, dedykowany wszystkim którzy pragną zgłębić podstawowe zagadnienia digital marketingu. Szkolenie jest bardzo proste, pomimo że obejmuje obszerny zakres tematów, które mają za zadanie pomóc w rozwoju firmy i promocji działalności w Internecie. Do dyspozycji masz łącznie kilkadziesiąt godzin materiałów wideo o tematyce: SEO, SEM, reklam display, e-commerce, content marketingu, analityki internetowej, nowych technologii, marketingu lokalnej firmy itp. Internetowe Rewolucje bardzo dokładnie opisaliśmy tutaj.

Po przejściu szkolenia możesz przystąpić również do egzaminu i uzyskać certyfikat. Przede wszystkim dzięki zdobytym informacjom znacznie łatwiej będzie Ci zrozumieć jak istotne dla biznesu są działania, które opisujemy w dalszej części.

Artykuły na bloga firmowego

Zawsze chciałeś, ale jakoś tak nigdy nie było na nie czasu, prawda? Usiądź do komputera i zadbaj o skuteczne rozwijanie bloga firmowego. Jeśli aktywnie komunikujesz się z klientami w mediach społecznościowych dowiedz się jakie tematy związane z Twoją marką ich interesują i dopasuj przekaz. Przyciągaj użytkowników do strony internetowej dzięki merytorycznym artykułom. Dziel się wiedzą lub nowinkami ze swojej branży. Przeanalizuj najczęściej zadawane ostatnio pytania przez Twoich klientów i najpopularniejsze problemy. Sprawdź trendy w swojej branży w tych nietypowych czasach. Wyprzedź konkurencję i dopasuj przekaz artykułu do bieżącej sytuacji, aby utrzymać kontakt z klientami.

Artykuły na blogu firmowym
Twórz wartościowe artykuły na swój blog firmowy

Jeśli odbywasz kwarantannę, pełnisz opiekę nad chorym dzieckiem albo po prostu nie chcesz narażać siebie oraz pracowników i jesteś zmuszony spędzić w domu najbliższy czas, możesz odświeżyć treści na stronie albo przygotować zupełnie nowe copy. Pozycjonowanie jest nieodłącznym elementem posiadania strony WWW. Czy wiesz, że dobre wpisy na blogu mają ogromny wpływ na wzrost ruchu organicznego? Trzeba jednak przygotować je tak, aby pomagały, a nie szkodziły Twojej firmie. Niestety nieświadomie możesz ściągać na stronę bezwartościowy ruch. Jeśli potrzebujesz pomocy specjalisty w kwestii weryfikacji jakości treści w Twojej witrynie, zachęcamy do kontaktu z naszym działem SEO.

Jeśli nie masz zdolności copywriter’skich – spokojnie, współpracując z agencjami interaktywnymi możesz liczyć na usługi takie jak: pisanie treści na stronie WWW oraz skuteczna optymalizacja SEO, czyli pozycjonowanie firmy w wynikach wyszukiwania Google.

W razie, gdy na swojej stronie nie posiadasz zakładki do blogowania wykorzystaj media społecznościowe. Możesz pisać dłuższe posty na Facebooku albo dodać artykuł do notatki.

Jak dodatkowo możesz zadbać o swoją markę? Pomóż klientom znaleźć Twoją stronę w wyszukiwarce Google.

Reklamy Google Ads

Nawet jeśli naszpikujesz swoją stronę internetową najbardziej wartościową wiedzą na temat branży, w której pracujesz, nie zawsze użytkownicy odszukają ją w Google. Niestety większość z nas interesują zaledwie dwie pierwsze strony wyników wyszukiwania. Jak nie stracić potencjału, który tkwi w Twojej witrynie? Jak skutecznie konkurować z innymi sprzedawcami? Spróbuj samemu stworzyć swoje pierwsze reklamy w Google Ads, które jako linki sponsorowane pojawią się nad organicznymi wynikami wyszukiwania w Google.

Kampanie w Google Ads dają ogromne możliwości szybkiego i precyzyjnego dotarcia do potencjalnych klientów. Są też świetnym narzędziem do budowania świadomości marki. Dowiedz się więcej o kampaniach Google Ads.

Pamiętaj, że dzięki systemowi reklamowemu Google Ads możesz docierać do klientów także na YouTubie. Może okres spędzony w domu będzie świetną okazją do nagrania filmu prezentującego produkt, jego zastosowanie bądź przedstawienia samego Ciebie jako właściciela marki? Być może posiadasz dobry smartfon lub aparat fotograficzny i z odrobiną dziennego światła zrobisz doskonałe zdjęcia do reklam. Rusz własną wyobraźnią bądź skorzystaj z usług specjalistów, którzy wiedzą jakie materiały w Twoim przypadku będą przydatne do promocji w sieci reklamowej Google Ads, w kampaniach Gmail, w kampaniach produktowych w Zakupach Google lub na wspomnianym wcześniej YouTubie. Jeśli zadbasz o zbiór zdjęć i filmów wideo, zrobisz doskonały wstęp do promocji marki w social mediach.

Oczywiście możesz też zlecić specjalistom przygotowanie Twojej kampanii reklamowej w Google Ads. Czy w przeciągu okresu, który musisz spędzić w domu możesz dopiąć współpracę na ostatni guzik? Jak najbardziej! Zdążysz wysłać brief oraz otrzymasz ofertę i wycenę. Co najlepsze, zrobisz to bez wychodzenia.

Prowadzenie profili w mediach społecznościowych

Po macoszemu traktujesz konta firmowe w mediach społecznościowych? A może nie masz ich wcale lub nie wszystkie? Doprowadź ten aspekt do porządku i wznieś swoją firmę na wyższy poziom. Zaktualizuj wszystkie zdjęcia, dodaj poprawne informacje, stwórz nowe i ciekawe opisy, wrzucaj posty, które sam chciałbyś czytać. W kilka tygodni możesz zdziałać cuda! Pamiętaj, że Facebook, Twitter, LinkedIn i Instagram to nie wszystkie możliwości; istnieje przecież jeszcze Pinterest, Snapchat, czy coraz popularniejszy TikTok.

Tego ostatniego możesz zacząć używać w formie zabawy, ale nauka tworzenia kreatywnych, zabawnych wideo nie pójdzie w las. Filmy możesz wykorzystać później również na Facebooku lub Instagramie.

Z raportów Datareportal z 2019 wynika, że na całym świecie konto na tym kanale ma 500 milionów aktywnych użytkowników. W 2020 roku ta liczba znaczącą się powiększy. Dodatkowo około 41% użytkowników TikToka jest pomiędzy 16, a 24 rokiem życia. Być może w takim weku są również Twoi potencjalni klienci?

Platformy w social media
Popularne platformy w social media

Kampanie Social Media

Jeśli już od dłuższego czasu chodziło Ci po głowie uruchomienie kampanii reklamowych w social mediach, to doskonały moment. Spożytkuj czas spędzony w domu na stworzenie Twoich kampanii reklamowych. Teraz masz też czas konkretnie przemyśleć, jak wyobrażasz sobie swoje idealne konto na Facebooku i Intagramie i jaki wizerunek marki chcesz tam prezentować.

Wróćmy jeszcze na moment do robienia zdjęć i nagrywania wideo. W przypadku Facebooka posty można planować. Zrób to również i Ty! Dzięki temu później zyskasz więcej czasu na bieżące sprawy, kiedy Twój biznes znów wróci na pełne obroty.

Pozostając w sferze mediów społecznościowych chcielibyśmy rzucić Ci jeszcze wyzwanie, dzięki któremu możesz rozwinąć swoją markę w Internecie. Zrób relację live na Facebooku albo Instagramie. Kuj żelazo, póki gorące - lepszego momentu na pogadankę na żywo, jak przymusowe siedzenie w domu, nie możesz sobie wymarzyć. Czemu live ma wspomóc rozwój firmy? Bo klienci uwielbiają taką formę komunikacji z markami. Streaming na żywo staje się tak popularny, że być może Twoja konkurencja już go praktykuje. Nie czekaj, ale działaj! Do wspólnego nagrania możesz zaprosić również inne zaprzyjaźnione marki lub blogerów. Instagram umożliwia wspólną relację nawet kilku kont.

Relacja Live na Instagramie
Komunikuj się z odbiorcami dzięki relacjom Live na Instagramie

Jeśli brakuje Ci odwagi na prowadzenie relacji na żywo, pomyśl z jakiego innego narzędzia możesz skorzystać. Przykładowo Stories na Instagramie umożliwia wiele różnych form komunikacji z obserwującymi, możesz wykorzystać ankiety albo urządzić Q&A, czyli dać odbiorcom możliwość napisania pytań, na które później odpiszesz.

Pamiętaj również o tym, aby w miarę możliwości szybko odpowiadać na wiadomości w Messengerze i komentarze pod postami. Klienci to lubią! Włączenie Messengera do strategii obsługi klientów daje im możliwość komunikowania się z Twoją marką w dogodny sposób. Jak podaje Facebook na bazie sowich ankiet, większość osób które wysyłają wiadomości do firm przy pomocy Messengera, twierdzi że taka możliwość buduje ich zaufanie do marki.

Nowa strona internetowa dla firmy

Pamiętasz jak dawno temu pomyślałeś o tym, że musisz mieć nowocześniejszą stronę internetową? Przymusowy pobyt w domu to dobry moment, aby zaplanować taką inwestycję na przyszłość. Musisz zdawać sobie sprawę z tego, że na rozpoczęcie prac nad tworzeniem nowej strony internetowej trzeba będzie poczekać nawet do kilku miesięcy! Nie musisz martwić się więc o natychmiastowe wydatki. Najważniejszy jest fakt, że zrobiłeś pierwszy krok, i że możesz wpisać do kalendarza przybliżony czas realizacji witryny.

Na początek możesz zrobić mały research i znaleźć firmy, które tworzą strony WWW. Wykorzystaj czas, aby przeanalizować i porównać oferty, wykonać więcej telefonów, zastanowić się nad tym jakie są Twoje oczekiwania wobec wyglądu i użyteczności takiej witryny.

Strona WWW to wizytówka Twojej marki. Technologia, umiejętności deweloperów i trendy rozwijają się tak szybko, że prawdopodobnie między projektem wykonanym kilka lat temu, a tym co mogą zaproponować Ci twórcy stron teraz, jest niebotyczna przepaść.

Małymi krokami wspieraj zdalnie swoją firmę

Przedstawiliśmy Ci kilka możliwości na to jak możesz wykorzystać okres, w którym Twoja marka przechodzi trudny czas. Nie musisz wdrażać ich wszystkich naraz! Wybierz te, które w tej chwili są możliwe do realizacji, a inne zaplanuj na przyszłość.

Jeśli zatrudniasz pracowników przeczytaj nasz artykuł ponownie i pomyśl, które zadania ze wszystkich wymienionych mogą zdalnie wdrażać Twoi współpracownicy! Być może oni również chętnie zrobią internetowy kurs od Google albo napiszą ciekawy artykuł na bloga firmowego?

W razie jakichkolwiek pytań związanych z działaniami, które możesz wdrożyć dla swojej marki z naszą pomocą, służymy rzetelną odpowiedzią. Napisz, a przedstawimy Ci najlepsze rozwiązania – kontakt. Skorzystaj również z naszego artykułu na blogu, w którym przedstawiliśmy 11 sposobów na skuteczną reklamę w Internecie dla małych firm.


Oceń artykuł
5/5
ilość głosów: 5
teamsolution
Marketing | Web Design & Development

Może Cię również zainteresować

Obserwuj nasze profile social media, aby być na bieżąco

Zrób krok naprzód

Zapytaj o współpracę
Zaufali nam i się nie zawiedli
  • Subaru Polska
  • CCC
  • Blachotrapez
  • Bank Spółdzielczy w Limanowej
  • Dako
  • Lestello
  • Semilac Ireland