Czym są Internetowe Rewolucje od Google?

Dla kogo są przeznaczone, z czego się składają, co obejmują i czy w ogóle warto je robić? Zapraszamy do przeczytania poniższego wpisu.

Internetowe Rewolucje?

Jest to stworzony przez Google bezpłatny kurs podstaw marketingu internetowego, przeznaczony głównie dla małych i średnich firm. Obejmuje szeroki zakres tematów, które mogą pomóc w rozwoju firmy i rozpropagowaniu jej działalności w Internecie. Szkolenie jest prowadzone w bardzo prostej i przystępnej formie, zakończone egzaminem i wydaniem certyfikatu od Google i IAB Europe.

Dla kogo są przeznaczone?

Ten całkowicie darmowy kurs z pewnością przyda się osobom dopiero zaczynającym swoją przygodę z reklamowaniem się w Internecie; głównie właścicielom lokalnych firm, ale i także większych przedsiębiorstw. Polecany jest szczególnie dla osób chcących założyć działalność. Naszym zdaniem szkolenie będzie wartościowe dla każdego, kto styka się z tematyką marketingu cyfrowego, ale nie ma jeszcze żadnego doświadczenia. Google reklamuje go jako kurs dla wszystkich, niezależnie od poziomu wiedzy, jednak osoby mające doświadczenie raczej nie znajdą tam nic nowego i odkrywczego.

Internetowe Rewolucje wybór tematów

Jakie zagadnienia obejmują Internetowe Rewolucje i jak to wygląda?

Szkolenie składa się w sumie z 23 tematów obejmujących 89 lekcji, zawierających takie zagadnienia jak m.in.:

  • SEO
  • SEM
  • Reklamy display
  • E-commerce
  • Email marketing
  • Media społecznościowe w promocji firmy
  • Marketing wideo
  • Marketing lokalnej firmy
  • Analityka internetowa
  • I kilka innych przydatnych tematów

Każda lekcja obejmuje wstęp, 3-6 minutowy filmik wraz z transkrypcją, oraz krótki test. Każdy temat składający się z kilku lekcji również zakończony jest testem. Można je bezproblemowo zaliczyć, ponieważ Google pokazuje ewentualne błędy i pozwala na poprawienie odpowiedzi. Cały kurs zamykany jest egzaminem. Przy czym ilość prób do zdawania jest już ograniczona!

W wielu lekcjach biorą również udział przedstawiciele prawdziwych firm z Polski, które odniosły sukces dzięki m.in. marketingowi w Internecie. Dlatego zagadnienia są nie tylko omawiane teoretycznie, ale także są pokazane rzeczywiste przykłady zastosowania różnych narzędzi marketingu cyfrowego.

Co ciekawe, Google nie pomija konkurencji w swoim kursie. W szkoleniu można dowiedzieć się zarówno o SEM w wyszukiwarce Bing, jak i o mediach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter czy LinkedIn, mimo że Google ma swoje odpowiedniki tych usług.

Internetowe Rewolucje można zrobić w dedykowanej aplikacji na smartfony i tablety. Jest to bardzo wygodna opcja, pozwalająca na realizację kursu w dowolnym miejscu, w autobusie, tramwaju, przerwie w pracy czy w łóżku przed pójściem spać. Dzięki krótkim lekcjom możemy w wolnych chwilach szybko posuwać się do przodu i zdobyć certyfikat.

Aplikacja mobilna Internetowych Rewolucji

Branża marketingu internetowego jest niesamowicie dynamiczna, praktycznie z dnia na dzień cały czas coś się zmienia. Internetowe Rewolucje wystartowały w 2015 roku, dlatego można mieć wątpliwości, czy materiały tam zawarte będą aktualne. Kurs od Google obejmuje jednak na tyle podstawowe zagadnienia, że ich treść nie jest zdezaktualizowana. Oczywiście jeżeli będziemy zagłębiać się w szczegóły tematów, to przez ostatnie lata sporo się zmieniło.

Czy warto zdobyć certyfikat?

Po zakończeniu kursu na adres e-mail wysyłany jest imienny certyfikat w postaci pliku PDF. Certyfikat wygląda w następujący sposób, oczywiście w prostokącie jest nasze imię i nazwisko:

Certyfikat Internetowych Rewolucji

Czy certyfikat przyda się w zdobyciu pracy czy podwyższeniu swoich kwalifikacji? Jeżeli zaczynasz karierę w marketingu, to z pewnością nie zaszkodzi. Nie ma jednak co ukrywać, że kurs obejmuje wyłącznie podstawy, i to dość pobieżnie, dlatego dla bardziej doświadczonych nie będzie atutem w CV. Wszystko oczywiście zależy od pracodawcy.

Co jeżeli nie zajmuję się e-marketingiem w mojej firmie?

Jeżeli nawet nie zamierzamy bezpośrednio zajmować się w naszej firmie tematyką e-marketingu to jest kilka powodów, dla których warto ukończyć kurs. Podstawy wiedzy z zakresu digital marketingu przydadzą się w przypadku współpracy z agencjami interaktywnymi czy np. podczas powierzenia pracownikowi obowiązków związanych z tą tematyką. Dzięki zaznajomieniu się z zagadnieniami można polepszyć komunikację z agencją czy działem marketingu, można także więcej zrozumieć z działań prowadzonych w ramach promocji firmy.

Czy warto robić ten kurs, jeżeli mam już doświadczenie?

Co w przypadku, gdy jesteś już zaznajomiony z tematyką e-marketingu, np. zajmujesz się tym na co dzień w swojej firmie albo pracujesz w agencji interaktywnej?

Prawda jest taka, że prawdopodobnie nie znajdziesz tam nic dla siebie. Internetowe Rewolucje obejmują podstawowe zagadnienia i powinieneś je znać jeżeli działasz w branży marketingu cyfrowego, nawet jeśli nie zajmujesz się danym tematem na co dzień. Kurs Google nic treściowo dla Ciebie nie wniesie, może co najwyżej usystematyzować wiedzę.

Szkolenie może ewentualnie pokazać, w ramach ciekawostki, jak wygląda kurs dla osób zaczynających przygodę z marketingiem internetowym. Może pozwolić to później na lepszą komunikację z osobami, które nie są zapoznane z zagadnieniami z branży. Może być też kolejnym dyplomem do „kolekcji” do np. certyfikatów Google AdWords. Warto w takim razie samemu ocenić, czy poświęcać na to czas. Jeżeli szukasz nowej wiedzy, nie jest to kurs dla Ciebie.

Kurs Internetowych Rewolucji jest dostępny pod linkiem.

Chcesz dowiedzieć się więcej o marketingu internetowym? Przeczytaj inne artykuły z naszego bloga. Zapraszamy także na nasz fanpage, gdzie często wrzucamy nowinki i ciekawostki.