- Dla kogo są przeznaczone Internetowe Rewolucje?
- Z czego się składa?
- Co obejmuje i czy w ogóle warto go robić?
Jest to stworzony przez Google bezpłatny kurs z podstaw marketingu internetowego, przeznaczony dla wszystkich, którzy pragną zgłębić najprostsze zagadnienia digital marketingu, ale przede wszystkim dla właścicieli małych i średnich firm. Obejmuje on szeroki zakres tematów, które mogą pomóc w rozwoju firmy i promocji działalności w Internecie. Szkolenie jest prowadzone w bardzo prostej i przystępnej formie, zakończone egzaminem w ramach którego uzyskać można certyfikat wydany przez Google oraz IAB Europe.
Dla kogo są przeznaczone Internetowe Rewolucje Google?
Ten całkowicie darmowy kurs podzielony jest na dwie możliwe ścieżki: kurs dla firm oraz dla osób nieprowadzących działalności. W ramach tego pierwszego istnieje możliwość stworzenia indywidualnego planu działania we współpracy z dedykowanym doradcą. W przypadku tego drugiego mamy możliwość skorzystania z darmowych lekcji online, które mogą pomóc osiągnąć sukces przy założeniu odpowiedniego celu. Bez względu na to, jaką ścieżkę wybierzemy; Internetowe Rewolucje Google z pewnością przydadzą się osobom dopiero zaczynającym swoją przygodę z reklamowaniem się w Internecie.
Naszym zdaniem szkolenie będzie wartościowe dla wszystkich tych, którzy stykają się z tematyką marketingu cyfrowego (właściciele firm, osoby współpracujące z agencjami itp.), ale nie mają jeszcze w tym żadnego doświadczenia. Google reklamuje go jako kurs dla wszystkich, niezależnie od poziomu wiedzy, jednak osoby mające doświadczenie raczej nie znajdą tam nic nowego i odkrywczego. Nie zmienia to jednak faktu, że warto od czasu do czasu odświeżyć podstawy swojej wiedzy przy pomocy właśnie takiego kursu.
Jakie zagadnienia obejmują Internetowe Rewolucje i jak to wygląda?
Szkolenie składa się w sumie z ponad 20 kursów, z których każdy zawiera kilka modułów, a te zawierają lekcje. Łącznie kilkadziesiąt godzin materiałów wideo o tematyce:
- SEO,
- SEM,
- Reklamy display,
- E-commerce,
- Email marketing,
- Media społecznościowe w promocji firmy,
- Content marketing,
- Marketing wideo,
- Marketing lokalnej firmy,
- Analityka internetowa,
- Nowe technologie,
- a nawet rozwój osobisty i kilka innych przydatnych tematów.
Każda lekcja obejmuje wstęp, kilkuminutowy filmik wraz z transkrypcją, oraz krótki test. Każdy moduł składający się z lekcji również zakończony jest sprawdzianem. Można je bezproblemowo zaliczyć, ponieważ Google pokazuje ewentualne błędy i pozwala na poprawienie odpowiedzi. Cały kurs także zamykany jest egzaminem.
Dodatkowym plusem jest to, że w wielu lekcjach biorą udział przedstawiciele prawdziwych firm z Polski, które odniosły sukces dzięki marketingowi w Internecie. Dlatego zagadnienia omawiane są nie tylko teoretycznie, ale także pokazane są rzeczywiste przykłady zastosowania różnych narzędzi marketingu cyfrowego.
Co ciekawe, w swoim kursie Google nie pomija konkurencji. W szkoleniu można dowiedzieć się zarówno o SEM w wyszukiwarce Bing, jak i o mediach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter czy LinkedIn, mimo że Google ma swoje odpowiedniki tych usług.
Branża marketingu internetowego jest niesamowicie dynamiczna, praktycznie z dnia na dzień cały czas coś się zmienia. Internetowe Rewolucje wystartowały w 2015 roku, dlatego można mieć wątpliwości, czy materiały tam zawarte będą aktualne. Kurs od Google obejmuje jednak na tyle podstawowe zagadnienia, że ich treść raczej szybko się nie zdezaktualizuje, a lekcje są dodawane na bieżąco.
Czy warto zdobyć certyfikat Internetowych Rewolucji?
Po zakończeniu kursu na adres e-mail wysyłany jest imienny certyfikat w postaci pliku PDF.
Czy certyfikat Google przyda się w zdobyciu pracy i podwyższaniu swoich kwalifikacji? Jeżeli zaczynasz karierę w marketingu, to z pewnością nie zaszkodzi. Nie ma jednak co ukrywać, że kurs obejmuje wyłącznie podstawy, dlatego dla bardziej doświadczonych nie będzie niczym nadzwyczajnym w CV. Wszystko zależy oczywiście od poziomu zaawansowania stanowiska pracy i pracodawcy.
Co jeżeli nie zajmuję się e-marketingiem w mojej firmie?
Jeżeli nie zamierzasz bezpośrednio zajmować się w firmie tematyką e-marketingu to i tak jest kilka powodów, dla których warto spróbować ukończyć Internetowe Rewolucje. Podstawy wiedzy z zakresu digital marketingu przydadzą się dziś praktycznie wszędzie, a w szczególności w przypadku współpracy z agencjami interaktywnymi czy np. podczas powierzenia pracownikowi obowiązków związanych z tym obszarem. Dzięki zaznajomieniu się z podstawami można polepszyć komunikację z agencją czy działem marketingu, ale również zrozumieć więcej z działań prowadzonych w ramach promocji firmy.
Czy warto robić ten kurs, jeżeli mam już doświadczenie?
Co w przypadku, gdy jesteś już zaznajomiony z tematyką e-marketingu, zajmujesz się tym na co dzień w swojej firmie albo pracujesz w agencji interaktywnej?
Prawda jest taka, że prawdopodobnie nie znajdziesz tam nic dla siebie. Internetowe Rewolucje obejmują podstawowe zagadnienia i powinieneś je znać, jeżeli działasz w branży marketingu cyfrowego, nawet jeśli nie zajmujesz się danym tematem na co dzień. Kurs od Google nie wniesie dla Ciebie zbyt wiele treści, może natomiast usystematyzować wiedzę i właśnie z tego powodu warto dać mu szansę i odświeżyć wiedzę raz na jakiś czas. Szkolenie może ewentualnie pokazać, w ramach ciekawostki, jak wygląda kurs dla osób zaczynających przygodę z marketingiem internetowym. Może pozwolić to później na lepszą komunikację z osobami, które nie są zapoznane z zagadnieniami z branży. Może być też kolejnym dyplomem do „kolekcji” zaraz obok certyfikatów Google Ads (dawniej Google AdWords), które są wiarygodnym potwierdzeniem kwalifikacji w danym obszarze reklamy w Google (reklama w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej, reklama wideo, reklamy produktowe, Google Analytics i wiele innych).
Podsumowując, warto samemu ocenić, czy poświęcać na niego czas. Jeżeli jednak szukasz nowej wiedzy, to z pewnością nie jest to kurs dla Ciebie.
Kurs Internetowych Rewolucji jest dostępny pod linkiem.