Czym są Internetowe Rewolucje od Google?

Aktualizacja:
W świecie ciągłego rozwoju nieustannie potrzebujemy nowej, świeżej wiedzy, aby zdobywać coraz to lepsze umiejętności i rozwijać swoją firmę lub po prostu, by być bardziej atrakcyjnym na rynku pracy. Wynika to też z faktu, że do takiej sytuacji jesteśmy przyzwyczajani przez wszystkie otaczające nas źródła. W świecie marketingu jednym z nich jest Google i jego kurs - Internetowe Rewolucje, który promuje następującym hasłem - “Poznaj podstawy marketingu internetowego, dzięki którym możesz rozwinąć firmę i osiągnąć sukces zawodowy.”

Jest to stworzony przez Google bezpłatny kurs z podstaw marketingu internetowego, przeznaczony dla wszystkich, którzy pragną zgłębić najprostsze zagadnienia digital marketingu, ale przede wszystkim dla właścicieli małych i średnich firm. Obejmuje on szeroki zakres tematów, które mogą pomóc w rozwoju firmy i promocji działalności w Internecie. Szkolenie jest prowadzone w bardzo prostej i przystępnej formie, zakończone egzaminem w ramach którego uzyskać można certyfikat wydany przez Google oraz IAB Europe.

Dla kogo są przeznaczone Internetowe Rewolucje Google?

Ten całkowicie darmowy kurs podzielony jest na dwie możliwe ścieżki: kurs dla firm oraz dla osób nieprowadzących działalności. W ramach tego pierwszego istnieje możliwość stworzenia indywidualnego planu działania we współpracy z dedykowanym doradcą. W przypadku tego drugiego mamy możliwość skorzystania z darmowych lekcji online, które mogą pomóc osiągnąć sukces przy założeniu odpowiedniego celu. Bez względu na to, jaką ścieżkę wybierzemy; Internetowe Rewolucje Google z pewnością przydadzą się osobom dopiero zaczynającym swoją przygodę z reklamowaniem się w Internecie.

Naszym zdaniem szkolenie będzie wartościowe dla wszystkich tych, którzy stykają się z tematyką marketingu cyfrowego (właściciele firm, osoby współpracujące z agencjami itp.), ale nie mają jeszcze w tym żadnego doświadczenia. Google reklamuje go jako kurs dla wszystkich, niezależnie od poziomu wiedzy, jednak osoby mające doświadczenie raczej nie znajdą tam nic nowego i odkrywczego. Nie zmienia to jednak faktu, że warto od czasu do czasu odświeżyć podstawy swojej wiedzy przy pomocy właśnie takiego kursu.

Internetowe Rewolucje wybór tematów
Dzięki kursowi poznasz podstawy marketingu internetowego

Jakie zagadnienia obejmują Internetowe Rewolucje i jak to wygląda?

Szkolenie składa się w sumie z ponad 20 kursów, z których każdy zawiera kilka modułów, a te zawierają lekcje. Łącznie kilkadziesiąt godzin materiałów wideo o tematyce:

  • SEO,
  • SEM,
  • Reklamy display,
  • E-commerce,
  • Email marketing,
  • Media społecznościowe w promocji firmy,
  • Content marketing,
  • Marketing wideo,
  • Marketing lokalnej firmy,
  • Analityka internetowa,
  • Nowe technologie,
  • a nawet rozwój osobisty i kilka innych przydatnych tematów.

Każda lekcja obejmuje wstęp, kilkuminutowy filmik wraz z transkrypcją, oraz krótki test. Każdy moduł składający się z lekcji również zakończony jest sprawdzianem. Można je bezproblemowo zaliczyć, ponieważ Google pokazuje ewentualne błędy i pozwala na poprawienie odpowiedzi. Cały kurs także zamykany jest egzaminem.

Dodatkowym plusem jest to, że w wielu lekcjach biorą udział przedstawiciele prawdziwych firm z Polski, które odniosły sukces dzięki marketingowi w Internecie. Dlatego zagadnienia omawiane są nie tylko teoretycznie, ale także pokazane są rzeczywiste przykłady zastosowania różnych narzędzi marketingu cyfrowego.

Co ciekawe, w swoim kursie Google nie pomija konkurencji. W szkoleniu można dowiedzieć się zarówno o SEM w wyszukiwarce Bing, jak i o mediach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter czy LinkedIn, mimo że Google ma swoje odpowiedniki tych usług.

Aplikacja mobilna Internetowych Rewolucji
Aplikacja mobilna Internetowych Rewolucji

Branża marketingu internetowego jest niesamowicie dynamiczna, praktycznie z dnia na dzień cały czas coś się zmienia. Internetowe Rewolucje wystartowały w 2015 roku, dlatego można mieć wątpliwości, czy materiały tam zawarte będą aktualne. Kurs od Google obejmuje jednak na tyle podstawowe zagadnienia, że ich treść raczej szybko się nie zdezaktualizuje, a lekcje są dodawane na bieżąco.

Czy warto zdobyć certyfikat Internetowych Rewolucji?

Po zakończeniu kursu na adres e-mail wysyłany jest imienny certyfikat w postaci pliku PDF.

Certyfikat Internetowych Rewolucji
Certyfikat Internetowych Rewolucji

Czy certyfikat Google przyda się w zdobyciu pracy i podwyższaniu swoich kwalifikacji? Jeżeli zaczynasz karierę w marketingu, to z pewnością nie zaszkodzi. Nie ma jednak co ukrywać, że kurs obejmuje wyłącznie podstawy, dlatego dla bardziej doświadczonych nie będzie niczym nadzwyczajnym w CV. Wszystko zależy oczywiście od poziomu zaawansowania stanowiska pracy i pracodawcy.

Co jeżeli nie zajmuję się e-marketingiem w mojej firmie?

Jeżeli nie zamierzasz bezpośrednio zajmować się w firmie tematyką e-marketingu to i tak jest kilka powodów, dla których warto spróbować ukończyć Internetowe Rewolucje. Podstawy wiedzy z zakresu digital marketingu przydadzą się dziś praktycznie wszędzie, a w szczególności w przypadku współpracy z agencjami interaktywnymi czy np. podczas powierzenia pracownikowi obowiązków związanych z tym obszarem. Dzięki zaznajomieniu się z podstawami można polepszyć komunikację z agencją czy działem marketingu, ale również zrozumieć więcej z działań prowadzonych w ramach promocji firmy.

Czy warto robić ten kurs, jeżeli mam już doświadczenie?

Co w przypadku, gdy jesteś już zaznajomiony z tematyką e-marketingu, zajmujesz się tym na co dzień w swojej firmie albo pracujesz w agencji interaktywnej?

Prawda jest taka, że prawdopodobnie nie znajdziesz tam nic dla siebie. Internetowe Rewolucje obejmują podstawowe zagadnienia i powinieneś je znać, jeżeli działasz w branży marketingu cyfrowego, nawet jeśli nie zajmujesz się danym tematem na co dzień. Kurs od Google nie wniesie dla Ciebie zbyt wiele treści, może natomiast usystematyzować wiedzę i właśnie z tego powodu warto dać mu szansę i odświeżyć wiedzę raz na jakiś czas. Szkolenie może ewentualnie pokazać, w ramach ciekawostki, jak wygląda kurs dla osób zaczynających przygodę z marketingiem internetowym. Może pozwolić to później na lepszą komunikację z osobami, które nie są zapoznane z zagadnieniami z branży. Może być też kolejnym dyplomem do „kolekcji” zaraz obok certyfikatów Google Ads (dawniej Google AdWords), które są wiarygodnym potwierdzeniem kwalifikacji w danym obszarze reklamy w Google (reklama w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej, reklama wideo, reklamy produktowe, Google Analytics i wiele innych).

Podsumowując, warto samemu ocenić, czy poświęcać na niego czas. Jeżeli jednak szukasz nowej wiedzy, to z pewnością nie jest to kurs dla Ciebie.

Kurs Internetowych Rewolucji jest dostępny pod linkiem.


Oceń artykuł
4.5/5
ilość głosów: 51
teamsolution
Marketing | Web Design & Development

Może Cię również zainteresować

Obserwuj nasze profile social media, aby być na bieżąco

Zrób krok naprzód

Zapytaj o współpracę
Zaufali nam i się nie zawiedli
  • Subaru Polska
  • CCC
  • Blachotrapez
  • Dako
  • Bank Spółdzielczy w Limanowej
  • Semilac Ireland
  • Lestello