Wyślij
zapytanie

Long tail

czyli pozycjonowanie typu „długi ogon”

Preferencje użytkowników do wpisywania fraz w wyszukiwarkę w ostatnich latach uległy zmianie. Coraz częściej są one długie i rozbudowane, a nie krótkie i zwięzłe jak dawniej. Warto wstrzelić się w obszar unikalnych haseł by zwiększyć ruch na stronie. Krótko mówiąc long tail polega na znalezieniu dużej liczby słów kluczowych związanych z branżą w jakiej działamy. Powinny one być szczegółowe i złożone, ze względu na nieprzewidywalność użytkowników, którzy mogą wpisywać przeróżne słowa kluczowe szukając naszej usługi.

Jak szukamy fraz?

Dla każdej branży i obszaru działalności wyszukujemy unikalne kombinacje long tail.

Istotne jest, aby nie pominąć tych słów kluczowych, pomimo iż są rzadziej wyświetlane. Daje to szansę na konkurowanie z tymi bardzo popularnymi. Przykuwamy dużą uwagę do rozmowy z naszymi klientami, którzy najlepiej znają zakres swojej działalności, mogą przypuszczać jakim nazewnictwem posługują się konsumenci oraz co może być kojarzone z ich produktami bądź usługami. Mocno analizujemy jakimi słowami kluczowymi posługuje się konkurencja. Jednak przede wszystkim korzystamy ze specjalnie do tego celu przeznaczonych narzędzi, które w skuteczny sposób podpowiadają nam frazy wyszukiwane przez klientów (np. GSC).

Korzyści

Zwiększenie ruchu na stronie.

Przez odpowiednio wykonane pozycjonowanie nasza strona zajmie lepsze miejsce w wynikach wyszukiwania, co zaowocuje częstszymi odwiedzinami na stronie. Ważne jest aby strona, dla której wykonuje się pozycjonowanie long tail była bardzo bogata w unikalną, wartościową i ciekawą treść by zadbać o użytkownika i jego satysfakcję. Wiele fraz long tail sumarycznie powoduje bardzo szeroki zasięg i dużą ilość wyszukań niż np. kilka topowych fraz.
Dodatkowo zyskujemy ponieważ bardziej złożone frazy częściej powodują konwersję (użytkownik szuka konkretnych informacji) niż te ogólne. Ostatnią zaletą jest fakt iż obniżenie pozycji głównej frazy generuje znaczny spadek wyszukań a w przypadku long tail utrata frazy nie zmienia wiele (ponieważ na wiele sposobów inne frazy określają to samo).

Efekty

Realne przychody.

Skutkiem stosowania niestandardowych fraz oraz celem, do którego dążymy jest oczywiście wzrost konwersji w witrynie. Dzięki temu możemy zanotować lepszą sprzedaż naszych produktów, jeśli taki rodzaj konwersji nas interesował. Większa konwersja = większy zysk.

Sprawdź nasz bagaż...

...doświadczeń. Na przestrzeni lat zrealizowaliśmy mnóstwo projektów,
nie o liczby jednak chodzi - a o relacje partnerską i sukces w działaniu!
Zrób krok naprzód
Zapytaj o możliwość współpracy
+48 533 930 533

lub

Zaufali nam i się nie zawiedli