Koncepcji na ciekawą reklamę na Facebooku można wymieniać nieskończenie wiele. Wciąż zmieniające się trendy mobilizują reklamodawców, by wymyślać i tworzyć kreatywne reklamy na Facebooku. Wszystkie pomysły trzeba jednak najpierw dopasować do celu jaki chcemy osiągnąć, a także do dostępnych formatów, o których dziś również nieco Wam opowiemy.
Zapewne niejednokrotnie zastanawiałeś się jakie reklamy tworzyć dla swojej działalności. Jaki format wybrać: grafika czy film, co napisać w tekście itd. Zapewne wpadłeś wtedy na oczywisty pomysł, aby sprawdzić jak reklamuje się konkurencja. Możliwe, że po prostu byłeś ciekawy, co wyświetlają inne firmy w ramach systemu reklamowego Facebooka. Okazuje się, że odpowiedzi na te pytania były bardzo blisko. Być może nie wiedziałeś gdzie ich szukać.
Kolorowe obwódki zdjęć profilowych w mediach społecznościowych zagościły na naszych ekranach już na dobre. Pierwszym portalem, gdzie zdobyły gigantyczną popularność był Snapchat. Kluczem do sukcesu była ulotność materiału, który dzięki znikaniu po 24 godzinach pozwalał na mniej zobowiązujący content. Po sukcesie tego formatu lawina ruszyła i obecnie każda większa platforma społecznościowa korzysta ze Stories.
Tworzenie odpowiednich grup odbiorców na Facebooku, do których chcemy trafiać z naszym komunikatem, jest niezwykle ważne, ale i trudne. O najlepszych grupach na Facebooku pisaliśmy już w jednym z naszych artykułów. Po stworzeniu tychże grup przychodzi czas na sprawdzenie ich zazębiania, co jest równie ważną kwestią, jeśli nie chcemy dopuścić do sytuacji przepalania budżetu.