Wykorzystaj Facebook Live do promocji firmy

Aktualizacja:
Poznaj praktyczne pomysły na biznesowe wykorzystanie Facebook Live.

Praktyczne pomysły na biznesowe wykorzystanie Facebook Live

Dlaczego warto użyć Facebook Live?

  • Filmiki na żywo są zwykle na najwyższej pozycji w aktualnościach.
  • Przyciągają uwagę, statystycznie są oglądane 3 razy dłużej niż zwykłe filmy.
  • Budują większe zaangażowanie.
  • Pozwalają na bardziej bezpośrednią interakcję z fanami.
  • Transmisja ukazuje się na Facebook Live Map – dzięki temu możesz pokazać swoją firmę całemu światu.

Jak efektywnie wykorzystać transmisje na żywo w promocji firmy:

Jaki temat może być ciekawy do filmu?

  • Nowości w firmie, premiera nowego produktu.
  • Poradnik – odpowiadanie na wcześniej zadane pytania od fanów.
  • Wywiady – np. rozmowa z ekspertem.
  • Szkolenia, konferencje, targi, wydarzenia.
  • Prezentacja zaplecza Twojej firmy, niedostępnej na co dzień dla klientów.

Zapowiedź filmu na żywo

Koniecznie zapowiedź wcześniej transmisję na fanpage – dzięki temu zainteresowani użytkownicy będą gotowi do obejrzenia filmu. Ustal konkretną datę i godzinę. Wpis można dodatkowo wypromować za pomocą reklam Facebook do potencjalnie zainteresowanych osób z branży.

Zadbaj o szybkie połączenie internetowe

Sprawdź szybkość połączenia internetowego. Gdy sygnał będzie zbyt słaby, to aplikacja nie pozwoli na transmisję na żywo.

Wybierz odpowiednią lokalizację

Zadbaj, aby w miejscu transmisji nie było zbędnego hałasu, który mógłby zakłócić odbiór. Dobrze nadawać przez dodatkowy mikrofon.

Opisz swoją transmisję

Użytkownicy, którzy zaczną oglądać filmik już w trakcie jego trwania, mogą nie wiedzieć jaka jest jego tematyka i co się aktualnie dzieje. Dlatego warto dokładnie opisać transmisję, aby każdy nowy widz wiedział co aktualnie ogląda.

Nadawaj

Rozpocznij nadawanie! Przywitaj się z widzami, przedstaw się i krótko opisz o czym będzie transmisja. Trzymaj się planu, ale bądź też bezpośredni i spontaniczny. Reaguj na komentarze fanów – mogą zadawać pytania na bieżąco albo poinformować Cię np. o słabej jakości transmisji. Zachęć do polubienia filmu – dzięki czemu może on zyskać większy zasięg.

Jeżeli transmisja jest publiczna, pokaże się ona na Facebook Live Map – interaktywnej mapie całego świata ze wszystkimi transmisjami on-line z aktualną lokalizacją. Jeżeli Twój filmik będzie wzbudzał duże zainteresowanie, to punkt dodatkowo się powiększy i zachęci kolejnych użytkowników do obejrzenia transmisji.

Sprawdź, jak wykorzystać live na Facebooku do promocji firmy
Czas trwania

Im dłużej nagrywasz, tym więcej osób odkryje film na swojej tablicy i dzięki temu możesz zyskać więcej widzów. Zaleca się, aby nagranie trwało co najmniej 10 minut. Transmisja może mieć maksymalną długość 90 minut.

Zakończenie

Nie urywaj nagle transmisji – podziękuj widzom i zachęć ich do polubienia fanpage firmy, jeżeli jeszcze tego nie zrobili. Po zakończeniu nagrywania transmisja zostanie zapisany na tablicy. Jeżeli miał dużą widownię, to warto go dodatkowo wypromować za pomocą reklam Facebook.

Kilka przykładów transmisji na żywo na Facebooku z różnych branż: live.fb.com

Oceń artykuł
4.5/5
ilość głosów: 57
teamsolution
Marketing | Web Design & Development

Może Cię również zainteresować

Obserwuj nasze profile social media, aby być na bieżąco

Zrób krok naprzód

Zapytaj o współpracę
Zaufali nam i się nie zawiedli
  • Subaru Polska
  • CCC
  • Blachotrapez
  • Dako
  • Bank Spółdzielczy w Limanowej
  • Semilac Ireland
  • Lestello