Jak samodzielnie przygotować świąteczne animacje na Facebooka?

Aktualizacja:
Święta Bożego Narodzenia coraz bliżej! Patrząc przez pryzmat kampanii marketingowych możemy śmiało stwierdzić, że już czas przygotowywać się do tego magicznego okresu. Facebook w tym roku wychodzi nam naprzeciw. Jeśli prowadzicie fanpage swojej firmy, ale nie zatrudniacie grafika do pomocy, nasz mały poradnik przypadnie Wam do gustu!
Ruch, animowane elementy czy zmieniające się napisy zdecydowanie skutecznie przyciągają wzrok konsumentów, zwłaszcza że korzysta z nich niewiele firm. Możliwość maksymalnego wyeksponowania produktu jest teraz na wyciągnięcie ręki. Jeśli dotychczas tworzyliście statyczne posty, odzew ze strony Waszych fanów może być nawet kilkukrotnie większy. Ponadto Facebook faworyzuje wideo (promowanie postów jest zdecydowanie tańsze), a to kolejny argument, by jak najszybciej z niego skorzystać. Let’s do it!

Ogromnym plusem, który powinniśmy docenić jest fakt, że filmik tworzony jest za pomocą Menedżera reklam. Post w formie filmu dostępny będzie od razu na naszym profilu! Nie korzystamy z żadnych innych stron ani kreatorów. Dodatkowo nie musimy martwić się wymiarami oraz długością animacji.

W Menedżerze reklam wybieramy dowolny cel, np. Aktywność.



Pomijamy kreowanie grupy odbiorców oraz budżetu i przechodzimy od razu do tworzenia reklamy. Pamiętajmy jednak, że tworzymy sztuczną kampanię, którą musimy natychmiast wstrzymać po stworzeniu pierwszej reklamy. ;)

Naszą uwagę absorbuje hasło „Nowość! Zmieniaj obrazy w filmy” – klikamy!



Przed nami najprzyjemniejsza część zadania. Cieszymy się, że zwłaszcza w okresie świąt nasza agencja reklamowa Facebook, Instagram lub inne platformy, może traktować jako miejsca pełne magii. Dzięki gotowym szablonom, świąteczne filmiki stworzy teraz każdy. Warto pamiętać tylko o zachowaniu umiaru i kierowaniu się zasadą „Im mniej, tym lepiej”.

Do wyboru mamy dwa rozmiary szablonów, kwadratowy oraz pionowy. Zadecydujcie w jakim umiejscowieniu pojawiać będzie się Wasz film. Proporcje 1:1 będą zdecydowanie bardziej uniwersalne – w podobny sposób będą wyświetlać się na desktopie, na urządzeniach mobilnych czy na Instagramie. Pionowy filmik dużo lepiej sprawdzi się na urządzeniach mobilnych w aplikacji Facebooka czy Instagrama – wypełniając prawie cały ekran w news feedzie.


Jak radzi Facebook, możemy wybrać szablon, w zależności od tego czy chcemy promować produkt, przedstawić jego zalety lub opisać przedmiot albo usługę. Nasza intencja nie jest jednak bezwzględnym wskaźnikiem. Wybierzcie szablon, który po prostu bardziej Wam się podoba. Warto wziąć pod uwagę posiadane grafiki i to jak pasują do szablonów.

Po wyborze odpowiedniego stylu, możemy pobawić się jeszcze efektami, które pozytywnie zaskakują! Stylowe naklejki na Black Friday i Cyber Monday? Świąteczne śnieżynki, bombki i prezenty ze zniżkami? A może kolorowe wlepki wyprzedażowe? Proszę bardzo! Do wyboru, do koloru.

Możemy użyć także innego fontu lub zamiast zdjęcia zdecydować się na jednokolorowe tło.



Kiedy będziemy pewni, że nasza kreacja jest idealna klikamy przycisk „Użyj filmu”, a następnie zatwierdzamy reklamę. Tym samym utworzyliśmy kampanię, którą warto od razu wstrzymać, aby nie marnowała budżetu.

Nasz filmik znajduje się teraz w postach strony. Z pewnością znajdzie się na pierwszej pozycji, jeśli nie to odświeżcie stronę.



Zaznaczcie Wasz nowy filmik i zaplanujcie jego publikację na wybrany termin. W każdej chwili możecie z zaplanowanych postów przenieść go do wersji roboczych.


Prowadzenie Facebooka dla firm w okresie Bożego Narodzenia to dla nas najbardziej ekscytujący czas! Mamy nadzieję, że również i Was choć trochę zainspirowaliśmy do działania!


Oceń artykuł
4.5/5
ilość głosów: 51
teamsolution
Marketing | Web Design & Development

Może Cię również zainteresować

Obserwuj nasze profile social media, aby być na bieżąco

Zrób krok naprzód

Zapytaj o współpracę
Zaufali nam i się nie zawiedli
  • Subaru Polska
  • CCC
  • Blachotrapez
  • Dako
  • Bank Spółdzielczy w Limanowej
  • Semilac Ireland
  • Lestello