Dzisiaj bliżej przyjrzymy się lekcjom informatyki w polskich szkołach. Pozostawiają wiele do życzenia, prawda? W dobie rozwijającej się technologii, umiejętność włączenia przeglądarki i wyszukania potrzebnych informacji, nie jest już żadnym problemem dla najmłodszych uczniów. Niejednokrotnie młoda latorośl w dziedzinie IT potrafi więcej niż wychowawca. Czy Wy czasami też odnosicie wrażenie, że uczeń podstawówki jest bardziej "na bieżąco" z nowinkami technologicznymi niż jego profesor...? 

Nauczyciele informatyki często bazują na informacjach wyniesionych z czasów kiedy to oni sami się kształcili, a więc dla non stop rozwijającej się dziedziny - zamierzchłych... Niestety konieczność realizowania sztywnego programu ogranicza profesorów, a zagadnienia które do niego wprowadzono są - bądźmy szczerzy - nieadekwatne do wymagań dzisiejszego rynku... W dodatku lekcja krąży tylko wokół samego komputera, tak jakby telefony komórkowe, tablety i inne urządzenia już nie istniały. Nie ma co wspominać o edukowaniu w zakresie różnego typu oprogramowań. Pojęcia Android, iOS itp. są na zajęciach wciąż abstrakcją. Być może znajdą się wychowawcy, którzy zahaczą o ponadprogramowe zagadnienia, ale to wciąż za mało, by wykształcić gotowych do podjęcia wyzwań w branży IT młodych pracowników. Obecnie głównie samozaparcie, zainteresowanie i chęć pójścia w kierunku technologii, motywuje młode osoby do edukowania się we własnym zakresie.


Google pragnie, aby młodzi ludzie mieli dużo lepszy dostęp do nauki informatyki i to na najwyższym poziomie. Z tego właśnie względu, już od 10 lat, cyklicznie doszkala nauczycieli informatyki w Polsce i Europie. Program ma na celu rozwój zawodowy, a także zdobycie pewności i zwiększenie wiary we własne siły po stronie wychowawców. Google przeznaczy środki dla uniwersytetów oraz organizacji non-profit, które przeprowadzą kompleksowe szkolenia zawodowe w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie. Poza dokształcaniem umiejętności technicznych i informatycznych w programie przewidziane jest zdobycie innych umiejętności m.in. nauka myślenia jak lider. Ma to zaowocować chęcią popularyzacji informatyki w lokalnych społecznościach oraz rozbudzenia pasji wśród młodzieży.

W Polsce z dofinansowania skorzystają dwie uczelnie: Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu i Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Źródło: bit.ly/2rrvWDY