Google podjął walkę z Fake News!

Aktualizacja:
Jesteśmy pewni, że każdy z Was poszukuje informacji na nurtujące pytania w sieci - no chyba, że regularnie sięgacie po encyklopedię leżącą na półce - przyznajcie się, znacie kogoś kto tak robi...?

Dlaczego usuwanie fake newsów przez Google jest takie ważne?

Google powstało, by pomóc użytkownikom w wyszukiwaniu najpotrzebniejszych informacji, za pomocą dotarcia do najlepszych treści stworzonych przez wydawców. Wysoka jakość informacji skłania ludzi do korzystania ze znalezionych informacji, a to ich autorów przekonuje do dalszego inwestowania w ich tworzenie. Dlatego usuwanie fake newsów stało się tak bardzo dyskusyjnym tematem. 

Fake newsy a Google


Z każdą minutą w Internecie pojawiają się setki informacji. Ich ilość może okazać się wręcz zbyt duża do zweryfikowania co jest prawdą, a co nie.  W pierwszej chwili nie zawsze mamy  pewność czy treści są choć w części oparte na faktach... Google, po tym jak w październiku ogłosił walkę z Fake News w kilku krajach, teraz wprowadza etykietę „informacje zweryfikowane” pod wynikami wyszukiwania na całym świecie i we wszystkich językach. Etykieta oznacza to, że artykuł został pozytywnie oceniony przez różnych partnerów.

Google a fake newsy: początek walki ze zmyślonymi wiadomościami?

Jeśli będziemy wyszukiwać coś w sieci, a informacja, która się pojawi będzie zweryfikowana, zostanie to w czytelny sposób zaznaczone obok wyników wyszukiwania. Przy fragmencie wpisu mają pojawić się zawarte w nim stwierdzenia, a także źródło potwierdzające konkretną informację. Oczywiście nie każdy wynik wyszukiwania okraszony zostanie taką notką. Może okazać się również, że przez różnych wydawców oceniony został w odmienny sposób. Google nie bierze za to odpowiedzialności. Wprowadzona opcja ma na celu pozwolenie użytkownikom na dokonywanie bardziej świadomych decyzji, a nie całkowite blokowanie fake newsów i wiadomości, które je przypominają. Zweryfikowane informacje będą bardziej widoczne w wynikach wyszukiwania.

O wiarygodności poszczególnych informacji decydować mają algorytmy i mechanizmy 115 organizacji (w tym z Polski - Demagog). Aby uzyskać dostęp do funkcji weryfikacji, każdy z wydawców będzie musiał korzystać ze specjalnego znacznika Schema.org ClaimReview, na poszczególnych witrynach lub używać widgetu Share the Facts. Do programu zakwalifikują się tylko Ci wydawcy, którzy za pomocą algorytmu uznani będą za wiarygodnych.



Zaręczamy, że nasz wpis jest prawdziwy - na potwierdzenie źródło http://bit.ly/2nxEF5x


Oceń artykuł
4.5/5
ilość głosów: 58
teamsolution
Marketing | Web Design & Development

Może Cię również zainteresować

Obserwuj nasze profile social media, aby być na bieżąco

Zrób krok naprzód

Zapytaj o współpracę
Zaufali nam i się nie zawiedli
  • Subaru Polska
  • CCC
  • Blachotrapez
  • Dako
  • Bank Spółdzielczy w Limanowej
  • Semilac Ireland
  • Lestello