Czy warto założyć profil firmowy na LinkedIn?

Aktualizacja:
W dzisiejszym artykule pod lupę weźmiemy korzyści płynące z założenia profilu firmowego na LinkedIn. Ponadto wspomnimy również o budowaniu marki osobistej na prywatnym koncie, ponieważ te dwie rzeczy bardzo często się ze sobą łączą. Warto pozostać z nami do końca, zwłaszcza jeśli jeszcze nie posiadacie swojego konta!

LinkedIn zdecydowanie różni się od pozostałych popularnych mediów społecznościowych, a grono odbiorców potrafi być bardzo wymagające. Konto firmy na LinkedIn staje się coraz bardziej popularne, a przedsiębiorstwa chętniej niż kiedyś dzielą się zdjęciami z wielu branżowych wydarzeń itp. W dalszym ciągu ma on charakter stricte biznesowy i z pewnością to się nie zmieni.

Dla kogo jest LinkedIn?

LinkedIn to idealne miejsce dla firm działających w sektorze B2B. Dzięki rozbudowanemu systemowi reklamowemu marki mogą pozyskiwać swoich kontrahentów, dystrybutorów itd.

Platforma w zamyśle miała służyć jednak do powiększania sieci swoich kontaktów zawodowych. Można by rzec, że od zawsze stanowi ona swoiste wirtualne CV. W przypadku firm jest to doskonałe narzędzie do rekrutacji pracowników, zwłaszcza dzięki precyzyjnie kierowanym reklamom.

Mamy tutaj miejsce na osiągnięcia zawodowe, ścieżkę kariery, przebyte kursy itd. Na pierwszym miejscu jest tu człowiek, który reprezentuje siebie oraz firmę. LinkedIn będzie zatem doskonałym narzędziem dla:

  • osób budujących swoją markę osobistą,
  • firm kreujących swój biznesowy wizerunek.

Budowanie marki osobistej na LinkedInie

Warto pamiętać o tym, że budowaniem marki osobistej nie muszą zajmować się wyłącznie CEO. Każdy kto jest specjalistą w swoim zawodzie powinien zadbać o możliwie najlepsze zaprezentowanie swoich umiejętności, osiągnięć oraz dzielić się swoim eksperckim zdaniem. Przyniesie to korzyść wizerunkową zarówno dla danej osoby, jak i również firmy, w której pracuje. Ponadto potencjalni klienci lub współpracownicy mogą odczuwać większe zaufanie do danej osoby widząc jak fachowo prezentuje się w sieci. Warto zatem zadbać o profesjonalne przygotowanie wpisów i regularność ich dodawania.

Jak często publikować wpisy na LinkedInie?

Komentarz na dany temat, udostępnienie ciekawej publikacji z udzieleniem własnej opinii lub też zdjęcie z ostatniej konferencji bądź kursu będą bardzo mile widziane. Nie ma sztywnej reguły jeśli chodzi o ilość publikowanych wpisów. Warto robić to zawsze wtedy, kiedy mamy coś do powiedzenia. Jeśli ktoś jest ekspertem w swojej dziedzinie z pewnością nie będzie narzekał na brak materiałów do opublikowania. Tu jedyną przeszkodą może być jedynie brak czasu. Zachęcamy jednak do wygospodarowania chwili chociaż kilka razy w tygodniu. Należy też być na bieżąco z tym co piszą inni!

Reaguj na wpisy i udostępniaj je

Nie bądźmy egoistami i doceniajmy wpisy naszych znajomych. Platforma daje nam możliwość dodania reakcji typu: Poleć, Gratulacje, Super, Wnikliwe i Interesujące. Zdecydowanie są one inne niż na Facebooku czy Instagramie, jednak znacznie lepiej pasują do całej konwencji portalu. Udostępniając post naszej firmowej koleżanki bądź kolegi dajemy wyraz uznania dla opinii jaką wyraża, a przy okazji pokazujemy opinii publicznej, że stanowimy zgrany i zgodny zespół biznesowy!

Reakcje na LinkedIn
Reaguj na wpisy innych użytkowników na LinkedIn

Budowanie wizerunku firmy na LinkedInie

Jesteśmy przekonani, że większość firm może skorzystać z dobrodziejstw jakie daje LinkedIn. Należy jednak zadać sobie najpierw pytanie jaki cel jako przedsiębiorstwo chcemy osiągnąć publikując wpisy na LI. Jesteście ciekawi jak robią to inni? Przejrzeliśmy konta firmowe na LinkedInie większych i mniejszych korporacji, aby sprawdzić do czego wykorzystują potęgę tego narzędzia.

Rekrutacja pracowników na LinkedIn

Odwiedziliśmy profil marki Apple i ku naszemu zaskoczeniu ich strona główna świeci pustkami. Za to zakładka dotycząca ofert pracy pęka w szwach. Ponadto firma bardzo dba o jak najlepsze zaprezentowanie się jako potencjalnego pracodawcy, przedstawiając swoje zalety i ogólną kulturę firmową.

Rekrutacja pracowników na LinkedIn przez markę Apple
Wykorzystuj LinkedIn do pozyskiwania pracowników swojej firmy

Przykład Apple stanowi doskonałą opcję do wykorzystania również przez inne firmy. Jeśli często rekrutujemy nowych pracowników warto wykorzystać LI do budowania jak najlepszej strategii employer brandingowej.

Prezentowanie osiągnięć biznesowych na LinkedIn

Chwalenie się: wynikami sprzedażowymi, realizacją zamierzonych wcześniej celów, osiągnięciami CEO itd. to jedne z najczęstszych motywów przewodnich na profilach gigantów takich jakich: The Coca-Cola Company, Nestle, Procter&Gamble, ale i również małych przedsiębiorstw.

Osiągnięcia biznesowe na LinkedIn marki Coca-cola
Prezentuj osiągnięcia swojej marki na LinkedIn

Taki content jest jak najbardziej pożądany. Jeśli posiadacie firmę, która może pochwalić się kwartalnym wzrostem przychodów, bądź np. wymieniacie maszyny na bardziej przyjazne środowisku lub też ktoś z pracowników jest prelegentem na niezwykle ważnej konferencji, LinkedIn jest miejscem do tego typu wpisów. Obserwując wspomniany profil Coca-Coli na LI nie robimy tego po to, aby zobaczyć czy sławna świąteczna ciężarówka już gości w spotach reklamowych, ale po to by poznać lepiej strategię biznesową marki, sposoby rekrutacji pracowników itd.

Budowanie eksperckiego wizerunku na LinkedIn

Wiele firm zwłaszcza z sektora usług buduje swój wizerunek w celu pozyskania potencjalnych klientów. Dzielenie się spostrzeżeniami na jakiś temat, udostępnianie szerszych publikacji na blogu firmowym bądź prowadzenie transmisji Live i dyskutowanie na istotne dla marki tematy, to jeden ze sposobów na to jak „ugryźć” temat kreowania marki na oraz prowadzenia konta firmy na LinkedIn.

Firm, które przyjęły taką strategię na publikowanie treści na LinkedInie jest coraz więcej i stanowią one źródło wiedzy na tematy, które ściśle interesują odbiorców bądź poniekąd są z nimi powiązane. Dobrym przykładem na to jak wykorzystać biznesowy portal do dzielenia się wiedzą jest spółka z branży technologii i usług Accenture, która raczy swoich odbiorców częstymi relacjami na żywo z udziałem ekspertów oraz licznymi artykułami.

Post marki Accenture na LinkedIn
Buduj ekspercki wizerunek swojej marki na LinkedIn

Oczywiście dzielenie się treściami o charakterze edukacyjnym nie wyklucza publikowania treści związanych z osiągnięciami biznesowymi marki oraz rekrutowania pracowników. Wręcz przeciwnie, jeżeli marka ma taki plan może śmiało go realizować. Warto pamiętać tylko o konsekwencji działań i regularności.

Od czego zacząć przygotowanie konta firmowego na LinkedIn?

Przeanalizowaliśmy już najczęściej wykorzystywane strategie na prowadzenie konta firmowego na LinkedInie. Niezależnie czy mamy do czynienia z dużą czy z małą marką, można inspirować się działaniami gigantów z własnej branży i modyfikować je w oparciu o własne potrzeby.

Drugą istotną kwestią, którą chcielibyśmy poruszyć jest identyfikacja wizualna całego profilu na LinkedIn.

Identyfikacja wizualna na LinkedIn

Od zawsze wyznajemy zasadę, że spójny wygląd marki we wszystkich możliwych miejscach jest niezwykle istotny. Niezależnie czy klient odwiedzi Twój profil na Facebooku, stronę internetową czy LinkedIn, powinien na pierwszy rzut oka skojarzyć kolorystykę, font oraz styl z Twoją firmą. Dlaczego jest to tak ważne? W dzisiejszych czasach użytkownicy przeglądają treści w Internecie wzrokowo, warto zatem pomóc łatwo „wpaść im w oko”.

Wymiary grafik na LinkedIn

Na początek potrzebny będzie Ci awatar oraz baner. Warto zadbać o właściwe wymiary grafik, aby profil firmowy wyglądał profesjonalnie

  • Awatar - Jako awatar na LinkedIn najczęściej wykorzystuje się logo. Jest to najbardziej kojarzony z marką znak, dlatego warto go użyć.
    Wymiary jakie rekomenduje LinkedIn to również 300x300 pikseli.
  • Baner - Kolejną grafiką, którą należy przygotować jest baner w tle. Dużym plusem jest spory wymiar, zatem mamy tu większe pole do popisu. Możliwości na zagospodarowanie przestrzeni jest wiele. Od zdjęcia całego zespołu lub produktów flagowych po motto firmy.
    Wymiary jakie rekomenduje LinkedIn wynoszą 1536×768 pikseli.
Wymiary grafik LinkedIn
Aktualne wymiary grafik na LinkedIn

Uzupełnienie informacji na LinkedIn

  • Nazwa - Poza logo i banerem należy podać nazwę. Jeśli brand nie jest jeszcze zbyt mocno rozpoznawalny lub nazwa może być mylona z innymi, warto dopisać informację o branży np. firma deweloperska House&You może podać nazwę: Deweloper House&You lub House&You – firma deweloperska. Na nazwę możemy wykorzystać aż 100 znaków.
  • Slogan - Kolejnym miejscem do uzupełnienia jest slogan. Traktujemy go jako miejsce, w którym w pigułce prezentujemy markę. Opis nie jest obowiązkowy, jednak nie wyobrażamy sobie aby to pole pozostawało puste. Na slogan możemy wykorzystać 120 znaków.
  • Przyciski - Aby zwiększyć liczbę działań biznesowych mamy do dyspozycji kilka przycisków. Możemy wybrać przycisk np. przejdź do witryny lub skontaktuj się z nami. W tym miejscu kierujemy ruch do witryny.
  • Opis - Ten obszar pozwala nam zaszaleć. Mamy aż 2000 znaków do dyspozycji. Warto wykorzystać to pole na jak najlepsze zaprezentowanie marki i zachęcić potencjalnych klientów do głębszego zainteresowania się firmą bądź zachęcić możliwych pracowników do wysłania CV. Opis jest oczywiście obowiązkowy.

W dalszych krokach musimy podać adres URL, branżę, wskazać wielkość i rodzaj firmy. Możemy podać też numer telefonu i rok założenia. Ponadto mamy możliwość wskazania maksymalnie 20 hasztagów definiujących obszar naszych usług i specjalizacji.

Zrób pierwszy krok!

Uzupełniony i piękny profil firmowy to dopiero wstęp do dalszych działań. Zacznij jak najszybciej tworzyć pierwsze wpisy i dzielić się swoimi wartościami z innymi odbiorcami. Buduj wizerunek marki w zupełnie inny sposób niż dotychczas! Pamiętaj, że LinkedIn to również ogromny system reklamowy, dzięki któremu możemy osiągnąć oczekiwane konwersje i trafnie docierać do klientów B2B. W każdym momencie możesz zdecydować się na współpracę ze specjalistami z agencji interaktywnej, którzy stworzą profil firmowy na LinkedIn i przygotują Twoją pierwszą kampanię na LinkedInie.

Sprawdź nasz nowy artykuł kampanie reklamowe na LinkedIn.


Oceń artykuł
4.5/5
ilość głosów: 51
teamsolution
Marketing | Web Design & Development

Może Cię również zainteresować

Obserwuj nasze profile social media, aby być na bieżąco

Zrób krok naprzód

Zapytaj o współpracę
Zaufali nam i się nie zawiedli
  • Subaru Polska
  • CCC
  • Blachotrapez
  • Dako
  • Bank Spółdzielczy w Limanowej
  • Semilac Ireland
  • Lestello